Gå till innehåll

Byta ut sand.


Moose

Rekommenderade inlägg

Hur gör man lättast om man skulle ilja byta ut sanden i akvariet, e lite sugen på att byta mot en finare sand.

E det bara att börja skopa ur eller? Vill göra det på så snällt vis som möjligt med tanke på fiskar / koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt mandomsprov blir inte att få ut din grova sand utan att få dit din fina sand utan att den virvlar runt och lägger sig över allt - inkl koraller. Jag gjorde själv det misstaget att jag la i min Living Sand efter det jag lagt dit min levande sten. Nu efter ca 2 veckor är det mesta borta från sten och alger.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt mandomsprov blir inte att få ut din grova sand utan att få dit din fina sand utan att den virvlar runt och lägger sig över allt - inkl koraller. Jag gjorde själv det misstaget att jag la i min Living Sand efter det jag lagt dit min levande sten. Nu efter ca 2 veckor är det mästa borta från sten och alger.

MVH Lasse

När jag skulle lägga i min finare sand efter att ha sugit ur min grövre så gjorde jag som så att jag stängde av pumparna, fyllde en nylonstrumpa med sand, sänkte ner det till botten och hällde försiktigt ut sanden på botten, inga problem där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...