Gå till innehåll

Identifieringsforum?


aerie

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har tråkigt på hotellet så jag ligger och spanar på RC och inser hur irriterande det är att det är massa identifieringstrådar inblandade hela tiden som inte tillför något. Skulle man inte kunna ha detta som en egen del här (även om jag inte upplever det som något direkt problem just här). Det bästa hade nästan varit om man kunde ha det i Annonsformatet så att alla trådarna har en liten bild i översikten, då ser man ju direkt om det finns något liknande redan iaf bland de senaste.

Vad tycker ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju bara tala för egen del. Tycker inte att et är störande med if-trådar men för att underlätta identifieringar vore det bra med ett nytt underforum eller liknande där alla identifieringar görs så att de samlas på ett ställe. Varje id-tråd visas då med en bild på det som ska identifieras. På så sätt kan man om man vill ah något identifierat gå in på fprumet, leta upp en gammal identifiering på samma sak och på så sätt slippa ställa samma fråga om och om igen.

Många identifieringstrådar heter bara något med "id?" eller liknande, det säger ingenting om vad som ska identifieras om jag söker i forumet.

Väldigt teoretisk: Om jag har en blå fisk som jag inte vet vad det är. Istället för att söka på forumet efter "identifiering blå fisk" eller starta en ny tråd (som i de flesta fall bara får ämnet namnet "fiskid" eller liknande) så går jag in på id-delen på forumet och kollar igenom de trådar där det syns en blå fisk på bilden.

För egen del skulle jag ha användning av detta. Hoppas ni hängde med på vad jag menade iafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju bara tala för egen del. Tycker inte att et är störande med if-trådar men för att underlätta identifieringar vore det bra med ett nytt underforum eller liknande där alla identifieringar görs så att de samlas på ett ställe. Varje id-tråd visas då med en bild på det som ska identifieras. På så sätt kan man om man vill ah något identifierat gå in på fprumet, leta upp en gammal identifiering på samma sak och på så sätt slippa ställa samma fråga om och om igen.

Många identifieringstrådar heter bara något med "id?" eller liknande, det säger ingenting om vad som ska identifieras om jag söker i forumet.

Väldigt teoretisk: Om jag har en blå fisk som jag inte vet vad det är. Istället för att söka på forumet efter "identifiering blå fisk" eller starta en ny tråd (som i de flesta fall bara får ämnet namnet "fiskid" eller liknande) så går jag in på id-delen på forumet och kollar igenom de trådar där det syns en blå fisk på bilden.

För egen del skulle jag ha användning av detta. Hoppas ni hängde med på vad jag menade iafall.

jag tänkte mer på koraller o annat smått o gott. då är det kul när medlemmar identifierar. fiskar är nog lättare att ha en ID-sida på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var nog något sådant jag menade Wrang :)

Ted, jo jag tycker att såna trådar inte borde få existera och att ingen borde svara på såna...sjukt irriterande att folk hela tiden ber om hjälp med saker.

(ironi fungerar väl alltid på nätet väl?) :P

Tycker det är ganska skönt att ha trådar lite mer klassificerade så man kan läsa det man är intresserad av.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...