Holma Postat 3 maj 2007 Dela Postat 3 maj 2007 Som rubriken lyder:Vilka fiskar äter chaetomorpha alger?Det börjar "ploppa upp lite väl mycket nu.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 3 maj 2007 Dela Postat 3 maj 2007 Är du säker på att det är Chaetomorpha sp. och inte Enteromorpha sp. ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 3 maj 2007 Dela Postat 3 maj 2007 Sälj den dyrt:skrattar: https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=2720(nu blir aerie sur på mig haha.. ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 3 maj 2007 Författare Dela Postat 3 maj 2007 Enteromorpha sp är det inte, den "hård" och sitter som berget i stenarna.Vilken fisk äter den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 4 maj 2007 Dela Postat 4 maj 2007 Det finn ett par väldigt vackra sniglar som gillar algen Elysia viridis, Ercolania funerea, Ercolania boodleae, Haloites sp. Dessa äter garanterat algen sen så finns det ju en massa kirurger men dom kan vara petiga med algen om den har fått växa lite. Ibland äter dom som bara den i början och sen verkar det precis som dom tröttnar. Lo Vulpinus brukar gilla denna algen med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Holma Postat 4 maj 2007 Författare Dela Postat 4 maj 2007 Ahaa....tack för svaret Ted, känns som det kan bli lite knivigt att hitta dom där sniglarna.Brukar de finns till försäljning ofta?Är sugen på en kirurg eller Lo Vulpinus, men storleken på burken är på gränsen att vara för liten: 250 L. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chrilleus Postat 4 maj 2007 Dela Postat 4 maj 2007 Min Lo älskar Chaeto, Paletten likaså Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 4 maj 2007 Dela Postat 4 maj 2007 *stampar petrol hårt på tårna* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 4 maj 2007 Dela Postat 4 maj 2007 naso kirurgerna kan jag tänka mig gillar den. dom brukar tugga macros och sånt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.