Gå till innehåll

Wave box


Christern

Rekommenderade inlägg

Fler frågor från en nybörjare! Tyckte det vore läckert att ha en vågmaskin i burken för att simulera vågorna som framkallar de böljande rörelserna i ett riktigt korallrev. Kan en sådan apparat ersätta cirkulationspumparna inne i burken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som en extragrej för riktigt stora akvarium, jag skulle nog rekomendera vanliga pumpar då man vill eftersträva cirkulation i hela karet. Man skulle ju kunna rikta en av sina pumpar mot ytan? Kanske inte blir lika snyggt men någon effekt på ytan blir det ju.

Annars så tycker jag också att det vore läckert=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska alltid komplettera en wavebox med cirkulationspumpar (dessa behöver inte vara styrda). Som Magnus säger så har jag en till min burk på 375L. Helt underbar produkt tycker jag som verkligen gör en skillnad i karet både estetiskt och biologiskt. Jag kommer aldrig köra utan en vågmaskin i framtiden. Cirkulationen underskattas fortfarande ofta i min mening (jag kör 2x6600 plus wavebox).

Här är en filmsnutt med min wavebox igång:

http://media.putfile.com/Clownens-Reef-Aquarium

Söker du på wavebox på forumet så hittar du fler trådar.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man bygga ihop en egen wavebox av ett grovt avloppsrör i PVC och en pump som man slår av och på, eller är mojängen mer avancerad än så? Jag frågar eftersom jag behöver en specialare... jag behöver en luftkyld wavebox, och jag misstänker att det inte finns att köpa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska alltid komplettera en wavebox med cirkulationspumpar (dessa behöver inte vara styrda). Som Magnus säger så har jag en till min burk på 375L. Helt underbar produkt tycker jag som verkligen gör en skillnad i karet både estetiskt och biologiskt. Jag kommer aldrig köra utan en vågmaskin i framtiden. Cirkulationen underskattas fortfarande ofta i min mening (jag kör 2x6600 plus wavebox).

Här är en filmsnutt med min wavebox igång:

http://media.putfile.com/Clownens-Reef-Aquarium

Söker du på wavebox på forumet så hittar du fler trådar.

Mvh

Peter

Fy f.. vad snyggt!!! T.o.m. musiken var outstanding. Vad använder du för belysning i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...