Trilobite Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Jag menar egentligen att jag tar en 1000-literspump, och drar i en perforerad slang som får rinna igenom en filtermatta som ligger ovanpå stenen. Jag har stenkross precis som dig, men i ganska stora bitar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 31 augusti 2008 Författare Dela Postat 31 augusti 2008 Hm aha, ok! det tror jag på, att fånga de små partiklarna! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrDTS Postat 12 februari 2011 Dela Postat 12 februari 2011 Hejhar du kvar Percula 120 ? fungerar "Red sea prizm pro deluxe skummare" bra, har du inlopp/retur från skummaren i fack 1det var väldigt massa pumpar i ditt kar ?!MVHTimo Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 13 februari 2011 Författare Dela Postat 13 februari 2011 Hej! har tyvärr inte kvar det sedan ett par år, jag var nöjd med den skummaren, dock måste man hålla efter den mkt. spec inloppet av luft, där kalkade det igen ofta. Men var tyst och skummade mycket. Inloppet hade jag ibland i facket där vattnet ran bak i bakgrunden och utlopp i facket efter. Ibland hade jag inlopp och utlopp i samma fack. Fast vattnet rann förbi inloppet först så det funkar bra. Ja jag hade ett gäng pumpar, en för att driva vattnet genom bakgrunden, en för UV lampan och två i karet. Vad har du tänkt att skaffa dig för kar då? MvhDAve Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 13 februari 2011 Dela Postat 13 februari 2011 När blir det nytt kar då David - det är väl på tiden nuMVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dave Postat 14 februari 2011 Författare Dela Postat 14 februari 2011 Jo jag är allt sugen. Men att deltidsjobba o vara hemma med dottern gör mig inte rik direkt. Men jag sneglar på ett rsm 250! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg