oveb Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 Jag kunde inte låta bli att plåta en unik rackare som dräller runt i Triton's korallburk...Söt-ful-snygg-frän eller hur !. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 cool..är triton gamla JR? ligger det kvar i samma lokal eller har dom flyttat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hippo Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 föresten vad heter en sån där? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 haha vad är det där riktigt tuff Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 Vad gick den på? Läste om en kille på RC som startartade ett artakvarium för sånna, och de var tydligen fruktansvärt dyra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 Kanske en Rhinopias frondosa?En skorpionfisk är det ju iaf.Kommer inte håg vad de tar för den, men den kostde en del kommer jag ihåg.Mvh/Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 tror de skulle ha 7000 för den. så häftiga dom är dock för dyra för min smak.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 11 maj 2007 Författare Dela Postat 11 maj 2007 Jag minns att den var dyr men minns inte hur dyr. 7000 är väl högst rimligt för ett unikum...Jag trodde länge att den vita plutten var ögat... Not so !!!Ögat sitter ovanför och ser ut som spegelglasögon Va fel man kan ha !. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 Klart jobbigt att punga upp 700:- och firren skulle kollavippa eller bli sjuk.Dom har haft firren ett tag, såg den när den var ny i affären och då såg helt låtsas ut. Två veckor senare hade den fått för sig att gnida in sig i alger, så den var helt algig.Jäkligt konstiga vita prickar på gälarna, dom ser presis ut som ögon. Jag gick på bluffen totalt, efter någon minut såg jag att ögonen satt högre upp (ja ja ja jag är lite korkad). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 Jag minns att den var dyr men minns inte hur dyr. 7000 är väl högst rimligt för ett unikum...Jag trodde länge att den vita plutten var ögat... Not so !!!Ögat sitter ovanför och ser ut som spegelglasögon Va fel man kan ha !Du han före =-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 8000:- var det och jag stod och beundrade den sist jag var dit, kring valborg. Klart cool! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 om någon köper den så se till att ha kalkalger och sådant annat lila i karet annas kan de vist tappa sin lila fina färg. ska vist vara en en svår fisk med så har man inte erfarenheter av skorpionfisk så ska man nog inte köpa den utan börja med nån vanligare och lättare. Inget kul verken för fisken eller ägaren att förlora de pengarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 11 maj 2007 Författare Dela Postat 11 maj 2007 Om man "bild-googlar" på dom så hittar flera färger så kanske anpassar dom sig efter omgivningen...Tack förresten för namnet Karro&Anders, visst är det en sån !. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 Just denna är en lila. Den förblir lila men utan lila saker som koraller å kalkalger så "bleknar" den eller vad man ska säga. haha kommer inte på ordet Även så ska den ha ett lungt akvarium är korallsäker m.m men kommer äta upp räkor och allt sånt. OBS ej egna erfarenheter utan att har läst om andra som haft sånna då jag varit lite sugen själv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 11 maj 2007 Författare Dela Postat 11 maj 2007 har läst om andra som haft sånna då jag varit lite sugen själv.Hehe, stoppa den i stora burken i sådana fall . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 hehe det är inte så lungt i den burken.. hajen far ju omkring som en galning när den är framme.. Så det blir ingen för min del. Fast det hade varit grymt att ha ett akvaium bara för en sådan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 hehe det är inte så lungt i den burken.. hajen far ju omkring som en galning när den är framme.. Så det blir ingen för min del. Fast det hade varit grymt att ha ett akvaium bara för en sådan. Vad är det för haj du har? Hur stor?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 brownbanded bamboo shark, Chiloscyllium punctatum Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 När den blir runt 60 cm så vet jag ett bra pensionärshem åt den MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 hehe va bra. om jag inte har uppdaterat så vet jag vem jag ska höra av mig till då.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 ja de e nog frondosa jag trodde det var aphanes ett tag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.