Gå till innehåll

Fräck sak på Triton


oveb

Rekommenderade inlägg

Jag minns att den var dyr men minns inte hur dyr. 7000 är väl högst rimligt för ett unikum...

Jag trodde länge att den vita plutten var ögat... Not so !!!

Ögat sitter ovanför och ser ut som spegelglasögon :)

Va fel man kan ha !

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart jobbigt att punga upp 700:- och firren skulle kollavippa eller bli sjuk.

Dom har haft firren ett tag, såg den när den var ny i affären och då såg helt låtsas ut. Två veckor senare hade den fått för sig att gnida in sig i alger, så den var helt algig.

Jäkligt konstiga vita prickar på gälarna, dom ser presis ut som ögon. Jag gick på bluffen totalt, efter någon minut såg jag att ögonen satt högre upp (ja ja ja jag är lite korkad).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om någon köper den så se till att ha kalkalger och sådant annat lila i karet annas kan de vist tappa sin lila fina färg. ska vist vara en en svår fisk med så har man inte erfarenheter av skorpionfisk så ska man nog inte köpa den utan börja med nån vanligare och lättare. Inget kul verken för fisken eller ägaren att förlora de pengarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just denna är en lila. Den förblir lila men utan lila saker som koraller å kalkalger så "bleknar" den eller vad man ska säga. haha kommer inte på ordet :)

Även så ska den ha ett lungt akvarium är korallsäker m.m men kommer äta upp räkor och allt sånt.

OBS ej egna erfarenheter utan att har läst om andra som haft sånna då jag varit lite sugen själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe det är inte så lungt i den burken.. hajen far ju omkring som en galning när den är framme.. :) Så det blir ingen för min del. Fast det hade varit grymt att ha ett akvaium bara för en sådan. :)

Vad är det för haj du har? Hur stor?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...