Gå till innehåll

Fega kauderni


MichaelE

Rekommenderade inlägg

Jag köpte ett par pterapogon kauderni för ett par dagar sen och dom står bara på ett ställe bakomröset med levande sten, jag la ner lite atemia i gårnattoch då åt dom men sen simmade dom snabbt och gömde sig igen.

Så min fråga ä: är dettaett beteende som dom alltid kommer att hålla på med eller kommer dom bli modigare när dom har blivigt vana vid karet?

Sen skulle det vara bra att få lite tips från folk som har/har haftkauderni.

Mvh Michael  ;

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

damseller eller även kallad frökenfiskar bör man nog överväga innan man skaffar dom

de är riktigt elaka djälvar smiley7.gifjag har 2 st som jag ska ha ur mitt kar de jagar andra djur bara för att de har tråkigt smiley11.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med akta er för damseller har själv en gul blå som viserligen inte gör något mot dom andra fiskarna men den hugger mig så det blöder när jag ska putsa rutorna eller bara sätter ner handen.

Å dom är omöjliga att få upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har faktiskt ingen aning vad mitt nästa fiskinköp blir, men jag får väll köpa någon fisk till om det gör så att dom blir modigare(det är ju rätt dött att ha ett par så fina fiskar som bara står och trycker bakom den levande stenen).

Några tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan prova med en D.Biocellatus... men risken finns att han/hon tarKaudernin om dom e för små.... Min e snäll och rör inte en fisk...Om man inte räknar dan då han tyckte eiblin va för närgången och stack honom smiley7.gif

Men nu e allt förlåtet! smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En rovfisk är nog bland det sämsta du kan sätta ner till dem. Det skulle bara göra dem ännu skyggare!

Lugna snälla fiskar som simmar i öppet vatten är det bästa. Chromis Viridis skulle kunna funka bra.

Jag har ett odlingspar som är ganska skygga även om de har sällskap. Jag tror det beror delvis på att akvariet är lite för litet för att de ska trivas helt.

/Hans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, visst är drakfisken lugna och fina. Men jag tror ändå inte det är en bra ide.

Drakfiskar är rovfiskar och det vet andra fiskar om, så de lär knappast bli modigare av att ha drakfiskar omkring sig.

Drakfiskar simmar dessutom inte särskilt mycket. Det är fisk som rör sig i de fria vattenytorna du behöver. Ser Kauderni att andra fiskar är ute och rör på sig så förstår de att det är ofarligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...