MichaelE Postat 30 maj 2004 Dela Postat 30 maj 2004 Jag köpte ett par pterapogon kauderni för ett par dagar sen och dom står bara på ett ställe bakomröset med levande sten, jag la ner lite atemia i gårnattoch då åt dom men sen simmade dom snabbt och gömde sig igen.Så min fråga ä: är dettaett beteende som dom alltid kommer att hålla på med eller kommer dom bli modigare när dom har blivigt vana vid karet?Sen skulle det vara bra att få lite tips från folk som har/har haftkauderni.Mvh Michael ; Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 30 maj 2004 Dela Postat 30 maj 2004 Dom kommer att vänja sig men det kan ta ett tag.Hur ser din inrtedning ut å hur mycket fiskar har du ?Har du bara ett sten rös å inga andra fiskar så finns det en risk att dom inte vill komma ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 30 maj 2004 Författare Dela Postat 30 maj 2004 Det är dom första fiskarna jag har köpt, det ända levande i karet är dom och några skivanemoner.Vad menar du med ett stenrös?, jag har ett sammanhängade röse som täcker hela bakrutan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 30 maj 2004 Dela Postat 30 maj 2004 Okstenen är nog inga problem.Kan vara lite svårt att få ut dom när det bara är dom i karet har du fler fiska är det lättare då blir dom inte så ensamma Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 30 maj 2004 Dela Postat 30 maj 2004 Köp bara ingen damsell av något slag. Mina damseller slaktade mina kauderni relativt snabbt. En kördes in i 3000 liters pumpen den andre blev sjuk av stressen på 2 dagar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Igge Postat 30 maj 2004 Dela Postat 30 maj 2004 damseller eller även kallad frökenfiskar bör man nog överväga innan man skaffar domde är riktigt elaka djälvar jag har 2 st som jag ska ha ur mitt kar de jagar andra djur bara för att de har tråkigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 31 maj 2004 Dela Postat 31 maj 2004 Håller med akta er för damseller har själv en gul blå som viserligen inte gör något mot dom andra fiskarna men den hugger mig så det blöder när jag ska putsa rutorna eller bara sätter ner handen.Å dom är omöjliga att få upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 1 juni 2004 Författare Dela Postat 1 juni 2004 Jag har faktiskt ingen aning vad mitt nästa fiskinköp blir, men jag får väll köpa någon fisk till om det gör så att dom blir modigare(det är ju rätt dött att ha ett par så fina fiskar som bara står och trycker bakom den levande stenen).Några tips? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 1 juni 2004 Dela Postat 1 juni 2004 köp ett par gröna chromis dom är framme hela tiden och dom får de andra fiskarna lite modigare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 1 juni 2004 Dela Postat 1 juni 2004 har du ont om pengar kan du ju altid köpa black molly å börja med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 3 juni 2004 Författare Dela Postat 3 juni 2004 Tror ni att man kan ha någon dvärgdrake med dom?Vilken art skulle vara lämpligast??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jower Postat 3 juni 2004 Dela Postat 3 juni 2004 Du kan prova med en D.Biocellatus... men risken finns att han/hon tarKaudernin om dom e för små.... Min e snäll och rör inte en fisk...Om man inte räknar dan då han tyckte eiblin va för närgången och stack honom Men nu e allt förlåtet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 3 juni 2004 Dela Postat 3 juni 2004 En rovfisk är nog bland det sämsta du kan sätta ner till dem. Det skulle bara göra dem ännu skyggare!Lugna snälla fiskar som simmar i öppet vatten är det bästa. Chromis Viridis skulle kunna funka bra.Jag har ett odlingspar som är ganska skygga även om de har sällskap. Jag tror det beror delvis på att akvariet är lite för litet för att de ska trivas helt./Hans Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 4 juni 2004 Författare Dela Postat 4 juni 2004 Drakfiskar är ju snälla ochlugna mot fiskar dom inte kan äta upp(om jag har fattat det rätt). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 4 juni 2004 Dela Postat 4 juni 2004 Jo, visst är drakfisken lugna och fina. Men jag tror ändå inte det är en bra ide.Drakfiskar är rovfiskar och det vet andra fiskar om, så de lär knappast bli modigare av att ha drakfiskar omkring sig.Drakfiskar simmar dessutom inte särskilt mycket. Det är fisk som rör sig i de fria vattenytorna du behöver. Ser Kauderni att andra fiskar är ute och rör på sig så förstår de att det är ofarligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.