Gå till innehåll

god råd


Stefan molin

Rekommenderade inlägg

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej,det blev en liten motor från en vvs kran,den snurrar ca 10v i minuten,nu ska jag bara göra en snyggare drivning och bygga in den i en liten el box,kostnad ca 250kr per sida,dyrast var genomförningen,159kr ,sen blir det vatten fyllning på fredag och i med lite sten.mvh stefan

post-1262-14468914190608_thumb.jpg

post-1262-14468914190741_thumb.jpg

post-1262-14468914190871_thumb.jpg

post-1262-14468914190989_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,ja det var enklast,men det hade varit smartare och borrat ur genomförningen till 20mm ,då hade det gått med ett vanligt 20mm pvc rör istället,pumpfästet tar jag ett 110mm pvc som är ca 2cm långt,värmer i ugnen och gör som ett svep runt pumpen,slipar axeln platt på båda sidor och borrar ett hål för en nylonskruv,hoppas att det funkar. det är en vanlig 220 motor,pumpsladden ska fästas med små nylonsvep,Mvh stefan

post-1262-14468914191107_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,ja det var enklast,men det hade varit smartare och borrat ur genomförningen till 20mm ,då hade det gått med ett vanligt 20mm pvc rör istället,pumpfästet tar jag ett 110mm pvc som är ca 2cm långt,värmer i ugnen och gör som ett svep runt pumpen,slipar axeln platt på båda sidor och borrar ett hål för en nylonskruv,hoppas att det funkar. det är en vanlig 220 motor,pumpsladden ska fästas med små nylonsvep,Mvh stefan

Förstod ändå inte hur du ska göra för att inte pumpsladden ska tvinnas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Wrang ,föstår hur du menar men detta kar är lågbudget på allt,har köpt 2 Tunze 6060 beg+ ca 70kg som jag ska hämta i morgon,nu är det bara ljuset som kan spräcka budgeten, "hittade" 7st 2x54w drivdon i källaren men har inte kollat dom än .Mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du Uppfinnar Jocke eller Byggare Bob? Det känns som om du tillhör dem som har ett bra kretivt tänkande. Måste ju ge lite beröm för att dölja att jag inte riktigt fattar hur du löst att pumpen bara pendlar farmåt tillbaka. Tror du ätt du kan förklara så att även jag fattar?

Är du inte rädd att mattan släpper ifrån sig några gifter?

Vad har mattan för funktion?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...