Gå till innehåll

vad heter ett sånt här lysrör???


hippo

Rekommenderade inlägg

Johan "Hippo" vilken watt tal är det på detta röret

Nu då RedSea MAX kommit till svenska butiker så finns det 55watts PL lysrör att tillgå

Kolla med nån zooaffär så kan de beställa hem ifrån Simontorp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

påtal om blue moon.

har en interpet 2x36watts armatur som behöver lysrör (blue moon actinic 36w) och jag kikade lite på korallen.dk men där skulle det gå på runt 500kr inklusive frakt, någon som vet någon billigare kanske svensk sida som säljer?

1315_m.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som ett power compact rör...ungefär, dom som interpet tillverkar har 2G11 sockel men röret på bilden ser inte utt att ha en sån sockel. 2G11 har 4 piggar i änden.

Jag tror att de man ser på bilden är ett hemmabygge med en sockel påkoplad, så dom 4 piggarna syns inte.

Nån som vet om akvarielagret har 18w pc rör??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IMAZO saluför ett Guppy hotell med 18 watt. Alla affärer som handlar med dem bör kunna ta hem 18 watt. Jag vet inte om Akvarielagret har 18 men jag vet att de har 36 och 55 watt. (6500 K, 14000K och blåa) eftersom jag beställde själv i veckan från dem.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IMAZO saluför ett Guppy hotell med 18 watt. Alla affärer som handlar med dem bör kunna ta hem 18 watt. Jag vet inte om Akvarielagret har 18 men jag vet att de har 36 och 55 watt. (6500 K, 14000K och blåa) eftersom jag beställde själv i veckan från dem.

MVH Lasse

Tackar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo den är ett gammalt hemmabygge som jag nu tänkt att ha som blåljus bakom min mh 250w så jag vill ha ett nytt rör på 22000k.den har 4 piggar och e på 36 watt.

finns det någon nätshop som säljer dom här ?

post-769-14468914128901_thumb.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Tar upp en väldigt gammal tråd men jag chansar..

Kan man köra enbart 2st 36w blue moon PL rör eller är det inte att rekommendera?

Idag har jag 2st 36w interpet, den varianten med ett blått & ett vitt rör, tycker dock det är väldigt vitt ljus, skulle gärna ha lite blåare.

Mvh

Christian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo den är ett gammalt hemmabygge som jag nu tänkt att ha som blåljus bakom min mh 250w så jag vill ha ett nytt rör på 22000k.den har 4 piggar och e på 36 watt.

finns det någon nätshop som säljer dom här ?

Jag köpte mina 36W på aquapro2000.de

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...