zeke66 Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 Var på korallrevet här i stan där jag bor och tror att det var denna dom rek till mig som åt glas rosor..Eller den såg typ lika dan ut i alla fall..Då jag är kass på detta med salt ( Har kört sötvatten i 15 år).Är denna art svår sköt då jag funderar på att skaffa en sådan grymt fin.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 Var på korallrevet här i stan där jag bor och tror att det var denna dom rek till mig som åt glas rosor..Eller den såg typ lika dan ut i alla fall..Då jag är kass på detta med salt ( Har kört sötvatten i 15 år).Är denna art svår sköt då jag funderar på att skaffa en sådan grymt fin..jag köpte en chelmon i torsdags.. men den har gått i ett annat kar i 2 år så jag har inga problem än så länge.. den äter och mår bra.. men det sägs vara en ganska svår firre men ska vara bra på att käka glasrosor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Beppe Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 Bra på glasrosor...men svåra att få att överleva en längre tid är min erfarenhet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 jag tror det blir tufft att hålla en sån i ett 160L, dom vill gärna käka levande föda. Ett alternativ kan vara att man ger den käk i en urborrad mussla så bara den kommer åt den med sin långa nos. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 min gluffsar fryst artemia med stor aptit men formula two rör den inte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 min gluffsar fryst artemia med stor aptit men formula two rör den inte Det gjorde mina med innan dom gick bort, tror att dom klarade sig ca 4-5 mån innan dom gick bort. Det är tyvärr väldigt många som har problem med att dom dör efter några månader. Så det dröjer nog ett bra tag innna jag provar med en ny. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 Det gjorde mina med innan dom gick bort, tror att dom klarade sig ca 4-5 mån innan dom gick bort. Det är tyvärr väldigt många som har problem med att dom dör efter några månader. Så det dröjer nog ett bra tag innna jag provar med en ny.tja, jag köpte min av norberg här på guiden och han har haft sin i 2 år.. vad jag förstod så matar han bara med artemia.. så det ska förhoppningsvis inte vara några problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 10 juni 2007 Dela Postat 10 juni 2007 Det är en svår art som jag inte skulle rekommendera att ha i ett 160 L kar. Försök med pepparmintsräkor istället är mitt råd om du har problem med glasrosor. Jag har haft två som dött efter 6-8 månader trots att de åt ordentligt och verkade må bra. Men vackra är dom.MvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zeke66 Postat 10 juni 2007 Författare Dela Postat 10 juni 2007 Ok men jag har 2 st räkor som är röda med vita prickar på rätt vanliga..Har hört att det inte är så bra att blanda räkor då dom slåss.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.