Gå till innehåll

Chelmon rostratus


zeke66

Rekommenderade inlägg

Var på korallrevet här i stan där jag bor och tror att det var denna dom rek till mig som åt glas rosor..Eller den såg typ lika dan ut i alla fall..Då jag är kass på detta med salt ( Har kört sötvatten i 15 år).Är denna art svår sköt då jag funderar på att skaffa en sådan grymt fin..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var på korallrevet här i stan där jag bor och tror att det var denna dom rek till mig som åt glas rosor..Eller den såg typ lika dan ut i alla fall..Då jag är kass på detta med salt ( Har kört sötvatten i 15 år).Är denna art svår sköt då jag funderar på att skaffa en sådan grymt fin..

jag köpte en chelmon i torsdags.. men den har gått i ett annat kar i 2 år så jag har inga problem än så länge.. den äter och mår bra.. men det sägs vara en ganska svår firre men ska vara bra på att käka glasrosor :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min gluffsar fryst artemia med stor aptit :)

men formula two rör den inte :(

Det gjorde mina med innan dom gick bort, tror att dom klarade sig ca 4-5 mån innan dom gick bort. Det är tyvärr väldigt många som har problem med att dom dör efter några månader. Så det dröjer nog ett bra tag innna jag provar med en ny.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det gjorde mina med innan dom gick bort, tror att dom klarade sig ca 4-5 mån innan dom gick bort. Det är tyvärr väldigt många som har problem med att dom dör efter några månader. Så det dröjer nog ett bra tag innna jag provar med en ny.

tja, jag köpte min av norberg här på guiden och han har haft sin i 2 år.. vad jag förstod så matar han bara med artemia.. så det ska förhoppningsvis inte vara några problem

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en svår art som jag inte skulle rekommendera att ha i ett 160 L kar. Försök med pepparmintsräkor istället är mitt råd om du har problem med glasrosor. Jag har haft två som dött efter 6-8 månader trots att de åt ordentligt och verkade må bra. Men vackra är dom.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...