Arcticreef Postat 20 juni 2007 Postat 20 juni 2007 Visste att det skulle bli så här! Tritons pris på AN1 förförde mig och nu har jag inhandlat ett sådant som jag har på jobbet. Mina stackars medarbetare har upphört att arbeta (så har även jag!) och står i stället och tittar på den levande stenen. Leffe Triton har lovat ta hem en Tunze nanoskummare åt mig som kommer att passa perfekt i mittenfacket i sumpen efter att jag sågat lite i locket. Tyvärr har jag fortfarande inte tillgång till en bra kamera men det kommer. Just nu bebos burken av 7 kg av tritons LS samt att jag fick köpa 2 kg av Korallrevets (i Södertälje) mest mogna sten som var full av mjukkorall. Leffe slaktade även ett av sina egna kar för att ge mig en optimal belysning (30 000K samt Actinic, tror jag att det heter).
Laggeman Postat 21 juni 2007 Postat 21 juni 2007 Hehe, visst är det kul. Man går där o tittar och så helt plötsligt står man där med en pryl i näven och förstår inte hur den hamnade där.
Arcticreef Postat 21 juni 2007 Författare Postat 21 juni 2007 Hehe, visst är det kul. Man går där o tittar och så helt plötsligt står man där med en pryl i näven och förstår inte hur den hamnade där. Yup, jättekul men samtidigt lite skrämmande...
Arcticreef Postat 25 juni 2007 Författare Postat 25 juni 2007 Brunalgsblommningen går för fullt nu men samtidigt har jag sett den första röda kalkalgen dyka upp på den bakre väggen.
Arcticreef Postat 28 juni 2007 Författare Postat 28 juni 2007 Funderar på om inte karet, trots allt, behöver lite mer ljus. Såg denna som skulle passa perfekthttp://www.nanotuners.com/product_info.php?cPath=30&products_id=151om den fästes med denna. http://www.nanotuners.com/product_info.php?cPath=30&products_id=193Någon därute som vet om dessa är tillgängliga i Sverige?
Draedon Postat 28 juni 2007 Postat 28 juni 2007 skulle bli fint ljus, men värmen kan bli ett problem.går det inte att beställa från usa och köra en 220-adapter till bara?
Arcticreef Postat 29 juni 2007 Författare Postat 29 juni 2007 skulle bli fint ljus, men värmen kan bli ett problem.går det inte att beställa från usa och köra en 220-adapter till bara?Jo, det är ju en lösning. Funderade bara om inte Aqua-Medic (som väl är ett tyskt företag?) inte hade en 230V version också. Men, klart, nanoburkar är väl ffa en amerikansk företeelse. Borde kanske också vara stort i Japan med tanke på hur trångt de bor.
ramq Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Den där armaturen finns att köpa i Europa och framförallt sverige också.Bara leta runt bland webshopparna!
Arcticreef Postat 2 juli 2007 Författare Postat 2 juli 2007 Den där armaturen finns att köpa i Europa och framförallt sverige också.Bara leta runt bland webshopparna!Har letat men inte hittat det!
Arcticreef Postat 20 november 2007 Författare Postat 20 november 2007 Har tyvärr inte kvar den här burken. Den stod på jobbet med en mantis i. Flytten till utlandet gjorde att jag var tvungen att donera det till sonens kompis som nu tar hand om det.
Rekommenderade inlägg