Gå till innehåll

Arcticreef´s AN1


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Visste att det skulle bli så här! Tritons pris på AN1 förförde mig och nu har jag inhandlat ett sådant som jag har på jobbet. Mina stackars medarbetare har upphört att arbeta (så har även jag!) och står i stället och tittar på den levande stenen. Leffe Triton har lovat ta hem en Tunze nanoskummare åt mig som kommer att passa perfekt i mittenfacket i sumpen efter att jag sågat lite i locket.

Tyvärr har jag fortfarande inte tillgång till en bra kamera men det kommer. Just nu bebos burken av 7 kg av tritons LS samt att jag fick köpa 2 kg av Korallrevets (i Södertälje) mest mogna sten som var full av mjukkorall. Leffe slaktade även ett av sina egna kar för att ge mig en optimal belysning (30 000K samt Actinic, tror jag att det heter).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skulle bli fint ljus, men värmen kan bli ett problem.

går det inte att beställa från usa och köra en 220-adapter till bara?

Jo, det är ju en lösning. Funderade bara om inte Aqua-Medic (som väl är ett tyskt företag?) inte hade en 230V version också. Men, klart, nanoburkar är väl ffa en amerikansk företeelse. Borde kanske också vara stort i Japan med tanke på hur trångt de bor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...