Rasmus Postat 25 juni 2007 Postat 25 juni 2007 Såg idag att min hepatus ena öga var helt vitt och 3 gånger så stort som det andra. ögat står ut 2-3 mm också. någon som vet vad detta kan vara och åtgärd??? Citera
Capote Postat 25 juni 2007 Postat 25 juni 2007 Gissar på bakterie- svampinfektion. Äter fisken, är i god kondition och i bra vatten brukar det gå bort av sig självt. Citera
Rasmus Postat 26 juni 2007 Författare Postat 26 juni 2007 Gissar på bakterie- svampinfektion. Äter fisken, är i god kondition och i bra vatten brukar det gå bort av sig självt.fisken är precis som vanligt, äter som innan och är fortfarande aktiv.vattnet är bra så vi får väl hoppas att det går bort av sig självt. Citera
Rasmus Postat 29 juni 2007 Författare Postat 29 juni 2007 jag vet inte om någon bryr sig, men jag skriver iaf att min hepatus är helt frisk igen.tack capote för att du lugnade ner mina nerver Citera
Sillen Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Rasmus!Jo då det är många som bryr sig om hur det går. Det är kul att få höra hur det har gått för folk när de ställt frågor vad man ska göra då djuren är sjuka. Får man inen återrapportering vet ju inte vi andra hur det gick.Kul att det gick bra för dig! Citera
Dave Postat 30 juni 2007 Postat 30 juni 2007 Ja exakt, bra att du rapporterar så kan andra som söker samma fråga få snabbt svar! Dave Citera
Rasmus Postat 13 juli 2007 Författare Postat 13 juli 2007 och nu är den sjuk igen, tror nog att den har dansat sista dansen ligger mot ytavrinningskammaren och flämtar.. får väl se efter någon dag eller två om han överlever. Citera
joaslim Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 japp jag har samma problem och det är tre fiskar som har tackat för sig.Riktigt j-vla tråkigt. Citera
Rasmus Postat 13 juli 2007 Författare Postat 13 juli 2007 ja, verkligen! svårt när man inte vet vad felet är heller. alla andra mår ju kalas! Citera
Rasmus Postat 14 juli 2007 Författare Postat 14 juli 2007 alltså denna fisk är mycket konstig! han låg tryckt mot ytavrinnaren i 2 dagar och nu idag när jag kollade till honom.. ja, då simmade han omkring som vanligt... Citera
MattiasN Postat 14 juli 2007 Postat 14 juli 2007 det är kanske en riktig kirurg, han opererade sig själv frisk Det var ju kul att den klarade sig! Citera
Rasmus Postat 14 juli 2007 Författare Postat 14 juli 2007 ja visst är det kul! men konstigt beteende bara :/ Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.