Gå till innehåll

Aluminium bänk?


zeke66

Rekommenderade inlägg

Läste en tråd tidigare här på guiden om ett ställe där man kunde beställa knutar och aluminium till att bygga sig en egen bänk? Men hittar inte den nu.Skulle någon snäll själ skriva länken till den sidan då jag ev ska bygga en ny bänk och det lär väl bli billigare att köpa på lös meter och sätta ihop den själv? Eller finns det någon stanns där man kan mått beställa en? Utan akvarielagret då dom är typ dubbelt så dyra på nästan allt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste en tråd tidigare här på guiden om ett ställe där man kunde beställa knutar och aluminium till att bygga sig en egen bänk? Men hittar inte den nu.Skulle någon snäll själ skriva länken till den sidan då jag ev ska bygga en ny bänk och det lär väl bli billigare att köpa på lös meter och sätta ihop den själv? Eller finns det någon stanns där man kan mått beställa en? Utan akvarielagret då dom är typ dubbelt så dyra på nästan allt..

Har lite knutar du kan ta om du vill hör av dig om det är intressant.

Pratade med Ted (BioTed Marin) han skall visst ha både knutar och profiler hemma

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer. jag kommer att ha profiler knutar PCV kammar mm mm

pris exempel:

Aluminium ren utan kanter 25*25mm 135 kr/m

Aluminium kant en sida 25*25mm 165 kr/m

plast fitting med inre stålkärna hörndel 65 kr/st

hörndel för ben 85 kr/st

Justerbara fötter 65 kr/st

Skicka mail till info@biotedmarin.se om ni har funderingar jag svarar mer än gärna.

mvh Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade med en firma och dom skulle ha 800 för att fixa till en åt mig så tar en därifrån tror jag..Tack i alla fall alla alla som var systa i denna tråd och ville ge bort grejor..Tur att man har hittat detta systa forum..Mvh Dennis

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm ramq, De var verkligen billgt jag får kika på det där. 13,50 kr metern för sådana aluminium profiler som används till akvariebänkar silver anodiserade låter ju som klippt o skuret. Jaja, alla gör vi väl fel köp. Vad var det för järn handel ? Jag bygger ju för fullt och alla sådana tips är guld värda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted, Du ska inte ta mitt ord som lag, "tog dom väl"... Jag kan naturligtvis kolla upp det om det känns intressant. Har du kollat runt mycket själv bland olika leverantörer? Sorry, men det kändes bara så fasligt dyrt...? Inte meningen att pracka ner på din butik...

Sist jag kollade så var det på Nordemans Jern tfn 0660-295200.

Tror artikeln borde vara "ALUMINIUMRÖR FYRKANT 25X25X1,5MM".

Silver anodiserade? Jag tänker mig dom alustavar som Zooline-bänkarna är gjorda av, är dom anodiserade? Är det ett måste, ifall dom nu inte är det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog de inte alls som nedrackande. Information som visar att jag kunde gjort bättre inköp är bra information för mej. Jag har letat runt rätt ordentligt och jämfört priser hos flera grossister innan jag beställde ett större lass. Nu har jag iallafall ett lager samt till att bygga lite bänkar i butiken med men butiken stänger ju inte när jag gjort slut på dessa utan då e de ju dags för nya inköp. Då gäller de ju att inte betala en massa gånger mer än man behöver göra och dessutom betala fraktkostnader. Alla tips är som skrivet "guld".

Vet inte om Zooline bänkarna e anodiserade men det är dom säkert. Jag får väl ringa Nordemans å höra :-)

Tack Ramq

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att med denna legering så håller den bättre mot saltvattensstänk. Har sett akvarium med små små hål i aluminiumen blir nån reaktion med saltvattnet så den äter upp aluminiumen och små hål eller porer blir

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:skrattar: Japp jag har rätt -haj-

Skall man ha det som ställning så tycker jag att det ej spelar någon roll om de är legering eller ej. Kör själv med en men har klätt in alltet med träskivor Så det håller så länge jag har detta akvarium

Hoppas att det kommer en webbshop med tillbehör och knutar som jag INTE har hittat ännu så man kan välja lite själv även om jag vill känna på varan oftast så är det grymt med en webbshop innan i planeringen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...