Gå till innehåll

Liv i Stenen??


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Har en liten lustig sak att säga som jag undrar över själv som tusan!

det är så här att för drygt 2 veckor sen köpte jag ganska många kilon ny LS från en Akvarie butik!

igår efter jag hade släckt ljuset så gick jag och la mig vaknade efter ett tag för att stänga balkongdörren och gick och gjorde det! när jag gick tillbaka kollade jag snabbt in i det mörka karet.

Och vad fick jag se: Jo en av stenarna har ganska många små runda hål över allt på sig och ur ena detta hål så kom det ut en massa skit, och jag undra va fan som hände och satte mig ner och tittade ett tag och sen såg jag nått som kröp i hålet och puttade ut smutsen. gången verkade gå ganska långt in i stenen!

Vad det var för djur vet jag inte såg det aldrig är det någon som vet vad det kan vara och har varit med om samma??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att du har samma sorts djur som jag i din sten. Det låter så på din beskrivning i alla fall. Dessa maskar, som jag vill kalla dom (vet ej vad de heter eller är för den delen) putttar ut skit som finns i deras gångar för att sedan hänga ut som välkokt spagetti och göra små dockningar mot stenen dom bor i. Min tanke är att dom äter det som ligger på stenen. När man lyser på dom med ficklampan ser det ut som dom sugs in i stenen igen och det enda som syns är ett litet runt hål. Detta tillbakadragande går inte jättefort men jag lär aldrig kunna fota det då dom är mindre än spagetti i diameter och nästan transparanta. Stämmer detta med vad du har så har vi samma:).

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har ej sett vad det är för något men jag tror hålet är för stort för en sådan mask.

sen såg det ut som ett annat djur som kröp i gången än en mask! och den kommer aldrig ut heller! jag ska vakta i kväll och se!

orkar ju inte dela på stenen bara för att hitta vad det kan va för en krabat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Amphipoder bor ju ofta i hålar. Men de brukar göra utflykter när det är lugnt = fiskfritt område eller fiskarna sover. Spaghettimaskarna har hos mig hål på 2 - 4 mm diameter.

Det är ju inte alls omöjligt eller till och med vanligt att olika djur / släkten delar på samma gång / rör i stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...