Gå till innehåll

en nanofråga igen :)


saltmarcus

Rekommenderade inlägg

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

låt mig förklara: jag trodde inte att man fick vara medlem om man va 11 år. så jag skrev 24. men vissa på guiden har sett och kommer att se mig i verkligheten och se att jag är ett barn! förstår du?? ja jag startade ett kar då. men det gick på tok. allt blev fel. för jag fick fel info av en butik. så jag testar med infon jag får på guiden. förstår du??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag fattar, man blir ju bara lite snurrig, hoppas du inte blir sur.

Tycker det är trist med människor som går med på forum o sen bara driver med de andra, men så verkar det ju inte vara med dig.

Lycka till med ditt nya projekt. Ta det bara lugnt, tänk på de råd du får, lyssna på din magkänsla så går det nog bättre med nästa omgång.

Ang värmen i ditt kar så skulle jag råda dig med att vänta med att tillsätta värme, ibland blir det varmt nog bara med belysning och pumpar (det är ju en liten burk som ska värmas upp, det går snabbare än med ett stort kar). Bättre spara de pengarna till något roligare, skulle det inte bli varmt nog är det lättare att tillsätta en värmare sen, det är betydligt värre att få det för varmt. Jag har än så länge själv haft tur med mitt nanokar (Red sea Max), när det gäller värmen. Men jag vet andra som fått köpa kylare (dyrt som tusan att köpa och ha igång). Värmaren som ingår i grundutrustning kunde man ju lika gärna sälja då den verkar helt onödig i vårt inomhusklimat.

Mvh Ann

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok. jag tror vi kan betrakta denna tråd som avslutad! men min nya trår kommer heta: marcus uppstart. två frågor till bara: jag ska till Akvariehobby imorrn(lördag) och köpa korallsand, en saltmätare. sedan ska jag få en cirkulatoinspump och några kg salt. räcket det till uppstarten om jag tillsätter LS sedan??

behöver jag inte filtrering i karet??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...