Gå till innehåll

Tunze osmolator 3155


papi

Rekommenderade inlägg

Håller på att montera denna vattenpåfyllningsanordning och kör fast på slanganslutningen till pumpen. Slangen har helt enkelt för liten diameter för att kunna krängas på pumputloppet. I bruksanvisningen ser det ut som det sitter en svart del vid pumputloppet som kanske är en övergång av något slag. Min pump har inget sådant och utloppet är helt vitt i gjutet plast. Några ideér eller hur har ni gjort som har denna appart?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

magiskt att du förstod det, jag förstod det knappt själv när jag läste var jag skrivit :)

Jag begriper ingenting! Jag har suttit och tryckt tills fingrarna blånar med jag får helt enkelt inte på slangen! Känns lite surt att att fylla på manuellt när man har en sådan apparat...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag begriper ingenting! Jag har suttit och tryckt tills fingrarna blånar med jag får helt enkelt inte på slangen! Känns lite surt att att fylla på manuellt när man har en sådan apparat...

Den svarta slangen skall tryckas in i den gråa flärpen. Sen trycker du dit flärpen på slangen på pumpen.

På bilder här så är "den gråa flärpen" svart :)

http://www.pelzer.com/index.html?page=/reef/osmolator.html?nocache=1182512570%26

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den hörs tydligt när den går men man blir inte direkt "överröstad" av den. Iof ett ljud som är lätt att gilla när man vet vad man slipper. Tycker annars den verkar mycket bra och säker med sina överfyllnadsskydd. Irriterande svårt att få ner pumpen i dunken, men det gick.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den svarta slangen skall tryckas in i den gråa flärpen. Sen trycker du dit flärpen på slangen på pumpen.

På bilder här så är "den gråa flärpen" svart :)

http://www.pelzer.com/index.html?page=/reef/osmolator.html?nocache=1182512570%26

Aahh! det var så du menar. Jag återkommer snarast.

Förresten, den ytavrinning du har till den vänstra cirkulationspumpen. Vart fick du tag på den? Det verkar ju som om den verkligen funkar trots sin rel komplicerade konstruktion.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är en väldigt smart pryl. Undra bara efter pumpen är så liten men ändå låter en del. Trodde först min var luft i men icke.

Den låter mycket om man vänder strömkablarna fel, förbryllande nog som pumpar den vatten till karet även då !

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aahh! det var så du menar. Jag återkommer snarast.

Förresten, den ytavrinning du har till den vänstra cirkulationspumpen. Vart fick du tag på den? Det verkar ju som om den verkligen funkar trots sin rel komplicerade konstruktion.

Det är en fluval utavrinning ifrån pwss.se, kanongrej faktiskt.

Fast nu när jag har osmolator så undrar jag om det inte duger med att sätta en nanostreamer på lagom höjd under ytan. Den suger då snällt ner ytvattnet utan att det blir "bubbelterror".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...