Cathulu Postat 10 juli 2007 Dela Postat 10 juli 2007 Vad ska jag skaffa mig för fisk som äter macroalger.Jag är så less på att rensa karet stup i kvarten.//Jens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 10 juli 2007 Dela Postat 10 juli 2007 120 liter? Kanske en Ecsenius bicolor?Är det större kar så är kirurger bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cathulu Postat 10 juli 2007 Författare Dela Postat 10 juli 2007 Exempel på bra kirurger?/Jens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 juli 2007 Dela Postat 10 juli 2007 Du kan inte ha kirurger någon längre tid i ett 120 liter. De blir alldeles för stora.Minimum är väl en och en halv meter kar för de lugnaste kirurgerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cathulu Postat 11 juli 2007 Författare Dela Postat 11 juli 2007 oki. men finns det några andra bra glupska fiskar mot macroalger? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgas Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 Måste det vara en fisk då? Käkar inte sjöharar macroalger också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 Sjöborrar äter macroalger också.Melanospillus globulus (tror jag den heter) rör inte koraller men tar alger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Sjöborrar äter macroalger också.Melanospillus globulus (tror jag den heter) rör inte koraller men tar alger.Hittar inte Melanospillus globulus, men om det är Mespilla globulus du menar så är det väl i det närmaste kalkalger den äter, vilket kanske inte är tanken... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.