Gå till innehåll

marcus´s uppstart


saltmarcus

Rekommenderade inlägg

Jag tycker att du ska hålla dig till din plan från den andra tråden, starta med ls, låt det gå ett bra tag, testa en räka, få den att leva och må bra ett tag, sen kan du väl börja fundera på clowner om allt går bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att du ska hålla dig till din plan från den andra tråden, starta med ls, låt det gå ett bra tag, testa en räka, få den att leva och må bra ett tag, sen kan du väl börja fundera på clowner om allt går bra.

Absolut, håller med till 100%.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja. det kan jag göra. jag testar med räkor i ca en månad. om dom trivs och så testar jag med clowner. föresten. min kar är ju uppstartat. min salthalt har inte ändrats ett ända dugg. måste det vara 25 grader för att den ska funka??så här står det: because the destiny of sea water depends on temperature, a water temperature of 25 celsius must be maintained or correaction based on the temperature of the water being checked must be calculated.

vad betyder allt?? mina föräldrar fattar inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste vara 25 grader för att mätaren skall visa helt rätt men är temperaturen nära blir felet så litet att det inte har någon praktisk betydelse.

Låter som ett bra upplägg men en månad är lite kort tid vid nystart för att veta om det är stabilt. Har du test för Nitrit och Nitrat så kan det vara klokt att börja mäta dessa värden när stenen åker i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...