pimo Postat 13 januari 2008 Författare Dela Postat 13 januari 2008 Jag vet faktiskt inte, men jag har räknat som du gjort i första exemplet.Sen så börjar du ju oftast med rekommenderad dos, för att sedan anpassa dosen efter ditt akvaries "behov". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Jag vet faktiskt inte, men jag har räknat som du gjort i första exemplet.Sen så börjar du ju oftast med rekommenderad dos, för att sedan anpassa dosen efter ditt akvaries "behov".Tack för hjälpen, då lägger jag min dosering efter ca 800 liter mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Hej ni ska fösöka att räkna ut er verkliga vattenmängd alltså ta innermått X botten till yta och dra bort ca 20 % för inredning (sten). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Har det nån betydelse var man droppar i zeobak, zeofood och zeostart? Det sägs vid reaktorns pump, men enligt mig kommer bara 1/10 av det in i pumpen, så just nu doserar jag allt i karet (skummaren avstängd 2 timmar efter) Är detta ok? mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Dosera vid pumpens insug. Inte i karet. Detta kan vara en av anledningarna till https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20955 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 23 januari 2008 Dela Postat 23 januari 2008 Dosera vid pumpens insug. Inte i karet. Detta kan vara en av anledningarna till https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20955okej, ska börja med det mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.