Gå till innehåll

Deltec PO4 test proffesional


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

Jag har den och enligt färgskalan skall det gå att läsa av 0,024 mg/l PO4.

Men färgerna hemma hos mig stämmer inte med färgskalan man skall jämföra med...

( Rowa - Merck - D-D )

inte värt pengarna då ifall den e svåravläst, har jag tolkat dig rätt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har så litet fosfat att det är svårt att se. Jag har i alla fall mindre än 0,046 mg/l.

Enligt färgskalan skall testet börja på gult för att gå över grönt till blått på riktigt höga fosfatvärden. Men mina tester blir inte alls så gula så jag får en mycket tunnare grön färg än vad det är i färgskalan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har så litet fosfat att det är svårt att se. Jag har i alla fall mindre än 0,046 mg/l.

Enligt färgskalan skall testet börja på gult för att gå över grönt till blått på riktigt höga fosfatvärden. Men mina tester blir inte alls så gula så jag får en mycket tunnare grön färg än vad det är i färgskalan.

Ok tackar, kanske blir till o införskaffa ett sådant endå, skulle vilja veta mer exakt var jag befinner mig då jag misstänker att det finns en del fosfat fast mitt salifert visar blankt.

Brukar annars se på en algfläck som växer på rutan i blåsten från returpumpen när det är dax o byta remover. Efter ett byte försvinner den och det är den fläcken som alltid kommer tillbax först när removern blir mättad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker den är ganska lätt att läsa, men det kanske förutsätter att vattnet inte är väldigt gult.

Jag skulle inte våga köra ULN (ultra low nutrition) utan

Enda alternativet är väl en Hanna colorimeter, men då torskar man på ytterligare ett par tusen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...