metcrue Postat 5 oktober 2007 Författare Postat 5 oktober 2007 Nja, 960 är på gång, men det lär dröja. Måste lösa ett sump-problem som jag försöker räkna på.Det är en stjärnmurärna, en liten rackare.Tack, idèn med skummar skåp fick jag från Svärd och sedan har jag kört på det i två kar, funkar riktigt bra faktiskt, när man inte har sump.
maca Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 ja det där med skåpet är smart, funderar på varför jag inte gjorde så nu när jag bytte kar, har ju sett lösningen här tidigare.
metcrue Postat 5 oktober 2007 Författare Postat 5 oktober 2007 det smidiga är att man ganska lätt kan anpassa storleken för att få plats med det man behöver, man har ju oftast ganska mycket plats ovanför akvariet.
maca Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 ja och offtast har man ju ganska mycket som skall få platts. kanske skall ta och göra något liknande så här i efterhand.
wrang Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Kul att se Daniel. Får fixa det där blåa filtermattan baraÄr i Byggar tagen igen så vi får fortsätta iden men det nya XXXX som vi pratade om
acuario Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Kul att se Daniel. Får fixa det där blåa filtermattan baraVarför då? det är ju det enda som är lite färg på i karet! skämt åsido, Daniel, är det det tableacroporan i mitten? fragga en bit och kom hit med den så byter vi mot något.
wrang Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 är det det tableacroporan i mitten? fragga en bit och kom hit med den så byter vi mot något.ja du det har jag försökt länge men ej lyckats.
metcrue Postat 8 oktober 2007 Författare Postat 8 oktober 2007 Wrang - Japp, jag är på. Vi kan snackas vid i morgon. Finns det svart filtermatta?Elnico - Nyfiken får du vara ett tag till:).acuario - Jag tar med mig en bit till dig nästa gång. Den har nu fått gröna polyper och börjar bli grönblå. Jag ha ju alltid hatat Hysterix, men lite rosa kan nog bli bra. Om dina koraller kan överleva i mitt näringsfattiga, nykterist-kar;).
wrang Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Japp Juwel har väll svart matta tror jagRing mig imorgon skall till ted efter kl 14.00Måste du ha filtermatta eller var det att du skulle sätta igen hålet bara?Har en AM percula hålsil liggande kanske denna kan sättas för ifall du skall ha det öppet för pumparnas skullDu kan få en grön seriatopora caliendrum för att liva upp det ännu mer har lite fraggar här hemma som väntar på flytt
metcrue Postat 8 oktober 2007 Författare Postat 8 oktober 2007 Jag har inga pumpar där längre så igentligen bara något att täppa igen med för att slippa alla microbubblor från skummaren. Jag flyttade ut alla pumpar och skall skaffa en nano till, så har jag en i varje hörn. Kommer ner till Ted, så syns vi där.
wrang Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Okey kanske nått korallklet/lim iställetEller ash varför krånga köp en LS hacka till den och sätt in den i hålet förankra på baksida så får du ett överhängvi syns där
acuario Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Wrang - Japp, jag är på. Vi kan snackas vid i morgon. Finns det svart filtermatta?Elnico - Nyfiken får du vara ett tag till:).acuario - Jag tar med mig en bit till dig nästa gång. Den har nu fått gröna polyper och börjar bli grönblå. Jag ha ju alltid hatat Hysterix, men lite rosa kan nog bli bra. Om dina koraller kan överleva i mitt näringsfattiga, nykterist-kar;).Dags att komma ur garderoben nu Daniel och erkänna att skärt är din färg Jag tror nog att jag kan lära dina koraller uppskatta vodka, det kan ju vara trevligt för dem att någon delar med sig av denna dryck och inte bara få se på hur husse bälgar i sig allt utan att bjuda.hehe...
metcrue Postat 13 oktober 2007 Författare Postat 13 oktober 2007 Lite nya bilder. Kan fortfarande inte få fram några rättvisa bilder:(.
wrang Postat 13 oktober 2007 Postat 13 oktober 2007 Helt i mitt tycke och smak.Hur mår Tabeltoppen Du får komma hit å hämta lite mer koraller
metcrue Postat 13 oktober 2007 Författare Postat 13 oktober 2007 Tabletopen är på bättringsvägen, så vi får se om den klarar sig:).Jag kommer förbi någon dag, med lite fraggar.
acuario Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Ser att du köpte den ljusblå acron som vi kollade in . Beställer en frag direkt!
adddo Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Jäkligt snyggt Daniel! Vem behöver ett 900 liters när man kan få till det såhär bra
Robban Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Hej Daniel! Det va ett tag sen...kul att du kommit igång. Riktigt fint har det blivit oxå
metcrue Postat 14 oktober 2007 Författare Postat 14 oktober 2007 Tack, robban. Jag är riktigt nöjd än så länge, vi får väll se hur det artar sig. Du får väll svänga förbi nån gång när du är nere på framsidan.
metcrue Postat 14 oktober 2007 Författare Postat 14 oktober 2007 ja, vem behöver ett 900 liters:), detta får bli ett litet test kar. Skall testa lite olika metoder osv så man sållar lite innan det riktiga projektet sätter fart.
acuario Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Du får väl fylla på lite kvicksand i 900L karet så det kommer igång någon gång:x
metcrue Postat 14 oktober 2007 Författare Postat 14 oktober 2007 Du får väl fylla på lite kvicksand i 900L karet så det kommer igång någon gång:xHahaha...
Rekommenderade inlägg