Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Nja, 960 är på gång, men det lär dröja. Måste lösa ett sump-problem som jag försöker räkna på.

Det är en stjärnmurärna, en liten rackare.

Tack, idèn med skummar skåp fick jag från Svärd och sedan har jag kört på det i två kar, funkar riktigt bra faktiskt, när man inte har sump.

• Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

ja det där med skåpet är smart, funderar på varför jag inte gjorde så nu när jag bytte kar, har ju sett lösningen här tidigare.

Postat

det smidiga är att man ganska lätt kan anpassa storleken för att få plats med det man behöver, man har ju oftast ganska mycket plats ovanför akvariet.

Postat

ja och offtast har man ju ganska mycket som skall få platts. kanske skall ta och göra något liknande så här i efterhand.

Postat

Kul att se Daniel. Får fixa det där blåa filtermattan bara

Är i Byggar tagen igen så vi får fortsätta iden men det nya XXXX som vi pratade om

Postat
Kul att se Daniel. Får fixa det där blåa filtermattan bara

Varför då? det är ju det enda som är lite färg på i karet! :skrattar: skämt åsido, Daniel, är det det tableacroporan i mitten? fragga en bit och kom hit med den så byter vi mot något.

Postat
är det det tableacroporan i mitten? fragga en bit och kom hit med den så byter vi mot något.

ja du det har jag försökt länge men ej lyckats.

Postat

Wrang - Japp, jag är på. Vi kan snackas vid i morgon. Finns det svart filtermatta?

Elnico - Nyfiken får du vara ett tag till:).

acuario - Jag tar med mig en bit till dig nästa gång. Den har nu fått gröna polyper och börjar bli grönblå. Jag ha ju alltid hatat Hysterix, men lite rosa kan nog bli bra. Om dina koraller kan överleva i mitt näringsfattiga, nykterist-kar;).

Postat

Japp Juwel har väll svart matta tror jag

Ring mig imorgon skall till ted efter kl 14.00

Måste du ha filtermatta eller var det att du skulle sätta igen hålet bara?

Har en AM percula hålsil liggande kanske denna kan sättas för ifall du skall ha det öppet för pumparnas skull

Du kan få en grön seriatopora caliendrum för att liva upp det ännu mer

har lite fraggar här hemma som väntar på flytt

Postat

Jag har inga pumpar där längre så igentligen bara något att täppa igen med för att slippa alla microbubblor från skummaren. Jag flyttade ut alla pumpar och skall skaffa en nano till, så har jag en i varje hörn. Kommer ner till Ted, så syns vi där.

Postat

Okey kanske nått korallklet/lim istället

Eller ash varför krånga köp en LS hacka till den och sätt in den i hålet förankra på baksida så får du ett överhäng

vi syns där

Postat
Wrang - Japp, jag är på. Vi kan snackas vid i morgon. Finns det svart filtermatta?

Elnico - Nyfiken får du vara ett tag till:).

acuario - Jag tar med mig en bit till dig nästa gång. Den har nu fått gröna polyper och börjar bli grönblå. Jag ha ju alltid hatat Hysterix, men lite rosa kan nog bli bra. Om dina koraller kan överleva i mitt näringsfattiga, nykterist-kar;).

Dags att komma ur garderoben nu Daniel och erkänna att skärt är din färg ;) Jag tror nog att jag kan lära dina koraller uppskatta vodka, det kan ju vara trevligt för dem att någon delar med sig av denna dryck och inte bara få se på hur husse bälgar i sig allt utan att bjuda.hehe...

Postat

Tack, robban. Jag är riktigt nöjd än så länge, vi får väll se hur det artar sig. Du får väll svänga förbi nån gång när du är nere på framsidan.

Postat

ja, vem behöver ett 900 liters:), detta får bli ett litet test kar. Skall testa lite olika metoder osv så man sållar lite innan det riktiga projektet sätter fart.

• Skapa Ny...