Gå till innehåll

Vilket elbolag ska vi välja?


Datate

Rekommenderade inlägg

På onsdag får vi nyckeln till vårt "nya" hus. Det mesta är klart, men vi har ännu inte bestämt vilket elbolag vi skall använda oss av.

Nu är detta ju inte någon direkt akvariefråga, men eftersom akvarier drar en del ström (vårt nuvarande ligger på straxt under 300kr i månaden enligt vår beräkning, och snart blir det ett 800L i huset som drar än mer) så antar jag att kanske just saltnissar har lite mer koll på vilka bolag som är billiga.

Vi har spanat lite på Vattenfall som verkar hålla låga priser. Men vi är som sagt mycket osäkra...använder man mycket el (vi kommer även ha el-värme och har plasmaTV) så gör ju faktiskt en skillnad på några få ören en hel del på ett år.

Vi har haft elen inbakad i hyran senaste året, så vi har inte brytt oss förrens nu när vi flyttar till hus.

Ge oss tipps och råd, vi har bara 2-3 dagar på oss!

Detta är möjligen skrivet i fel forum, men om någon moderator anser det så får ni gärna flytta tråden!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med Telge energi, jag jobbar som elektriker och vi har bättre avtal via dem.

Det är elektrikerförbundet som har ett samarbete med dem, jag har aldrig haft något annat bolag än dem så jag har inget att jämföra med. Har haft dem i 6 år.

Men jag tycker de är bra, så jag vill iallafall tipsa om dem.

Kolla på Villaägarnas riksförbund och på Vi i Villa så hittar du lite mer info....

Ett par gånger per år så ringer försäljare som vill att man ska gå över till just dem istället, när de frågar vilket elpris jag har idag så brukar samtalet sluta med "okej jag får tacka för din tid..... klick"

Det känns rätt bra :)

De har också väldigt kort OCR nummer också en bonus :)

Ett litet tips är att binda elpriset på sommaren/våren då brukar elpriserna vara som lägst, när de har goda reserver med vatten och knappt någon el går åt till uppvärmning för folk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...