bläckis Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Hej gott folk har en fråga som jag gärna vill ha svar på. Jag har 2 st clowner som jag hemskt gärna vill ska föröka sig.Nu undrar jag vad gör man med äggen när dom kommer, och när brukar dom komma in i den perioden dom får ägg. och så skulle jag vilja veta när räkorna brukar släppa ut ägg ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 Hej David! Kolla in den här länken/forumet för uppfödning av clowner på engelska: http://synchiropus.com/phpbb/viewtopic.php?t=315Vilka clower/räkor är det du har?Mina putsarräkor släpper larver ungefär var 12e dag.MvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 29 augusti 2007 Författare Dela Postat 29 augusti 2007 ok ja jag har 1 putsarräka fast om det e vart 12 dag så borde ju mina fiskar ha ättit dom =( Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 29 augusti 2007 Författare Dela Postat 29 augusti 2007 och orange svart nemo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 ok ja jag har 1 putsarräka fast om det e vart 12 dag så borde ju mina fiskar ha ättit dom =(Om du bara har en räka kommer den inte få mer rom, skaffa en till om du har möjlighet (då kommer båda att bära rom om de trivs). Putsarräkan är en av de svåraste arter man kan ge sig på att föda upp så jag rekommenderar dig att försöka med dina clowner när det blir dags istället. Räklarverna blir tacksam levande föda för fiskar och koraller och ökar chanserna för att dina clowner ska börja föröka sig. MvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 29 augusti 2007 Författare Dela Postat 29 augusti 2007 tackar ja har en hel röd puttsar räka också. men då vet jag får vänta tills blomningen e över så jag kan sätta in en anemon =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 30 augusti 2007 Författare Dela Postat 30 augusti 2007 ska till akvarie hobby i morn för fler frågor om manne ser detta så hälsar jag nu hej hej ^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 31 augusti 2007 Författare Dela Postat 31 augusti 2007 det är fett svårt att föda upp clowner det får bli en senare framtid. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 1 september 2007 Dela Postat 1 september 2007 prata med halogen. han har fött upp occelaris clowner. och dessa finns på akvariehobby. jag köpte min nemo där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 1 september 2007 Dela Postat 1 september 2007 Här har jag lagt upp en PDF fil som ganska bra beskriver hur man gör för att föda upp clowner.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=14841&highlight=PDF&page=2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 2 september 2007 Författare Dela Postat 2 september 2007 Tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drakfisken Postat 2 september 2007 Dela Postat 2 september 2007 Hej Bläckis!Att föda upp clowner är "fett enkelt" om man beredd att lägga ner lite tid och pengar. Allt handlar om att ge ynglen rätt föda.En länk att titta på är https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10655 och om du behöver hjälp så hör gärna av dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 2 september 2007 Författare Dela Postat 2 september 2007 ja men titta det var bra beskrivningar fast jag som är som en nybörjare förstod inte alla ord t.e.x rotifersarna. men hur vet man när dom har fåt romen ska man plocka upp den då och läga i ett annat akvarium?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.