GimliX Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Går i tankarna på att uppgradera mej då mitt akvarie börjar bli på tok för litet. Letar efter ett kubakvarium på runt 200-250 l men hittar ingen återförsäljare Eller....Så vill jag ha ett "vanligt" akvarium på 200-250 l, men kasta gärna upp lite bilder på snygga akvarium+möbel. För och nackdelar?MvhAndreas Citera
Wiking Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Sattsa på en kub.- Lättplacerat- Skaplig höjd och djup- 2 olika vyer in, om man placerar det i ett hörn- Går att bygga högt med LS Citera
totto Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Om du inte hittar ett färdigt akvarium som överensstämmer med dina mått så kanske du kan fråga en glasmästare om hjälp, då kan du ju få precis dem måtten du vill, och om du inte vill bygga en egen möbel så kan du säkert hitta nån möbel på ikea som kan passa efter dina behov. Citera
Christer T Postat 5 september 2007 Postat 5 september 2007 Går i tankarna på att uppgradera mej då mitt akvarie börjar bli på tok för litet. Letar efter ett kubakvarium på runt 200-250 l men hittar ingen återförsäljare Eller....Så vill jag ha ett "vanligt" akvarium på 200-250 l, men kasta gärna upp lite bilder på snygga akvarium+möbel. För och nackdelar?MvhAndreasAkvarieleasing i Sundbyberg har 60x60x60 (216l) i sitt uthyrningssortiment. Dom har säkert ngn form av bänk till det också. Citera
GimliX Postat 6 september 2007 Författare Postat 6 september 2007 Någon som vet vart det kan finnas en passande bänk till ett akvarium på 65*65*65 typ ikea eller något annat möbelhus, annars får det väll bli lite snickeri.MvhA Citera
jonasroman Postat 6 september 2007 Postat 6 september 2007 Sattsa på en kub.- Lättplacerat- Skaplig höjd och djup- 2 olika vyer in, om man placerar det i ett hörn- Går att bygga högt med LSVilket snyggt akvarium du har!! gillar fiskbeståndet!!MvhJonas Roman Citera
maca Postat 6 september 2007 Postat 6 september 2007 annars ett köksunderskåp, som du förstärker lite innuti med reglar Citera
Laggeman Postat 6 september 2007 Postat 6 september 2007 IKEAs kökskåp är 60cm djupa, finns i 40,60 och 80cm bredd. Stod inför samma dilemma när jag hade mitt kar på 65x65x65 cm färdigt... Jag köpte först ett 60x60 skåp, men ångrade mig när allt för mycket plats skulle gå åt för uppregling, så jag svetsade en ram med 20x20 fyrkantsjärn på jobbet, fick det lackert och har nu klätt det med 12mm MDF.Var på IKEA igår och köpte två dörrar som ska monteras på framsidan. Sen ska det målas och bli fint. Citera
Wiking Postat 6 september 2007 Postat 6 september 2007 Vilket snyggt akvarium du har!! gillar fiskbeståndet!!MvhJonas RomanTack Jonas,Jag kan avslöja att fotot är från i våras och fisk beståndet har inte blivit mindre. Akvariet går på högtryck, minst sagt.Bänken till min 65 kub har jag skruvat ihop av spånskivor. Citera
GimliX Postat 6 september 2007 Författare Postat 6 september 2007 IKEAs kökskåp är 60cm djupa, finns i 40,60 och 80cm bredd. Stod inför samma dilemma när jag hade mitt kar på 65x65x65 cm färdigt... Jag köpte först ett 60x60 skåp, men ångrade mig när allt för mycket plats skulle gå åt för uppregling, så jag svetsade en ram med 20x20 fyrkantsjärn på jobbet, fick det lackert och har nu klätt det med 12mm MDF.Var på IKEA igår och köpte två dörrar som ska monteras på framsidan. Sen ska det målas och bli fint. Har du några bilder Laggeman? Och kanske en priskkalkyl Citera
GimliX Postat 6 september 2007 Författare Postat 6 september 2007 Ringde till den lokala glasmästaren och fick ett pris idag, 6 mm glas räcker det? Det tyckte han i alle fall men det känns lite osäkert..Mvh A Citera
totto Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Jag hade nog satsat på 10mm runt om, eller iaf 8mm på sidorna och 10mm i botten. vad skulle du få betala? Citera
Wiking Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Jag tog in offerter på ett 65x65x65. Priset varierade från 1750:- upp till 5000:-.Slutade med att jag beställde ett för 2000:-, 8mm glas runt om. Tror det var någon på Västkusten som byggde det, kanske Lysekil? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.