Gå till innehåll

Beslutsångest


GimliX

Rekommenderade inlägg

Går i tankarna på att uppgradera mej då mitt akvarie börjar bli på tok för litet. Letar efter ett kubakvarium på runt 200-250 l men hittar ingen återförsäljare :(

Eller....

Så vill jag ha ett "vanligt" akvarium på 200-250 l, men kasta gärna upp lite bilder på snygga akvarium+möbel. För och nackdelar?

Mvh

Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte hittar ett färdigt akvarium som överensstämmer med dina mått så kanske du kan fråga en glasmästare om hjälp, då kan du ju få precis dem måtten du vill, och om du inte vill bygga en egen möbel så kan du säkert hitta nån möbel på ikea som kan passa efter dina behov.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går i tankarna på att uppgradera mej då mitt akvarie börjar bli på tok för litet. Letar efter ett kubakvarium på runt 200-250 l men hittar ingen återförsäljare :(

Eller....

Så vill jag ha ett "vanligt" akvarium på 200-250 l, men kasta gärna upp lite bilder på snygga akvarium+möbel. För och nackdelar?

Mvh

Andreas

Akvarieleasing i Sundbyberg har 60x60x60 (216l) i sitt uthyrningssortiment. Dom har säkert ngn form av bänk till det också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IKEAs kökskåp är 60cm djupa, finns i 40,60 och 80cm bredd. Stod inför samma dilemma när jag hade mitt kar på 65x65x65 cm färdigt... Jag köpte först ett 60x60 skåp, men ångrade mig när allt för mycket plats skulle gå åt för uppregling, så jag svetsade en ram med 20x20 fyrkantsjärn på jobbet, fick det lackert och har nu klätt det med 12mm MDF.

Var på IKEA igår och köpte två dörrar som ska monteras på framsidan. Sen ska det målas och bli fint. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket snyggt akvarium du har!! gillar fiskbeståndet!!

Mvh

Jonas Roman

Tack Jonas,

Jag kan avslöja att fotot är från i våras och fisk beståndet har inte blivit mindre. Akvariet går på högtryck, minst sagt.

Bänken till min 65 kub har jag skruvat ihop av spånskivor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IKEAs kökskåp är 60cm djupa, finns i 40,60 och 80cm bredd. Stod inför samma dilemma när jag hade mitt kar på 65x65x65 cm färdigt... Jag köpte först ett 60x60 skåp, men ångrade mig när allt för mycket plats skulle gå åt för uppregling, så jag svetsade en ram med 20x20 fyrkantsjärn på jobbet, fick det lackert och har nu klätt det med 12mm MDF.

Var på IKEA igår och köpte två dörrar som ska monteras på framsidan. Sen ska det målas och bli fint. :)

Har du några bilder Laggeman? Och kanske en priskkalkyl :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...