ringan Postat 7 september 2007 Dela Postat 7 september 2007 jag köpte lampor från fastligt i england en coralvue och nu har en lampa gåt isönderdär är en e39 sockel på den eller det står det på packetet i allafalljag undrar var jag kan hitta sånna lampor för jag hittar bara e40 sockel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 8 september 2007 Dela Postat 8 september 2007 Jag har i alla fall aldrig här talas om E39 sockel till MH - är du säker?det kanske har nägot med glaskolven att göra (typ kort lampa eller dyl.)Så vitt jag vet finns bara tre Mh socklar :E40 Single ended 250 & 400WRx7s 70&150WFc2 (TS)250WDet finns iofs 175W lampor, men det verkar huvudsakligen vara förekommande i USA (sett det i Tyskland nån gång) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 Inget fel med 175W:are, faktiskt nästan på väg att köpa såna till burken men det blev till slut 250W:are ändå. :-)175W:are kör också E40-sockeln. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 ja, det lär ju bredda utbudet av lampor rejält Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 september 2007 Dela Postat 10 september 2007 Normalt sett skall lampan vara E39 och sockeln E40. Lampan måste ju vara litet mindre än sockeln för att den skall gå att skruva i. Jag råkade köpa få E39 socklar till en belysning men jag jag kunde skruva isär dem och såga ett snitt i den "gängade" plåten så att det gick att få i större lampor. Oftast står det på lampan att den är för E40 sockel men det är ju E39 lampa då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.