Gå till innehåll

Sjuk clown?


DaTrucka

Rekommenderade inlägg

En av mina clowner simmar omkring med öppen mun hela tiden, ser ut som han oxå har fått någon sorts parasiter på pannan. Allt annat ser ut att må fint.

Den bor i en euphyllia.

Det ser ut som den inte lider särskilt mycket... än ska väl tilläggas.

Har inte gjort några ändringar i karet, förutom limmat ett par fraggar med superlim, kan det vara så att limmet inte stelnat riktigt innan jag stoppade ner dom igen och clownen varit och naffsat på limmet?

Efter en stunds studerande så ser det ut som den försöker stänga munnen, men kan inte.

2007_09160004.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. Försök fånga den och se om du kan stänga munnen med försiktig handkraft.

Har redan provat få tag i den, men han piper in i euphyllian så fort jag kommer ni närheten med håven :x.

Jag måste tyvärr åka och jobba strax så jag har inte tiden till att fortsätta jaga den.

Clownen kämpar på och ser förövrig ut att må bra, om det inte blivit bättre tills jag kommer hem igen på fredag så har jag hela nästa vecka på mig att jaga, dvs om den överlevt veckan. Får be frugan hålla ett öga på den.

Gifter i limmet...hmm, tror inte det, då borde annat vara påverkat oxå, och har aldrig haft det problemet tidigare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är helt säker på att det inte har med limmet att göra!

misstänker att den kan lida av parasitangrepp även i munnen - clowner med anemon brukar vara mer motståndkraftiga mot parasiter och sjukdomar

Parasiterna är nog den troligaste orsaken. F-n jag som tänkt att aldrig skaffa uvc, jaja.. får väl bli en iaf för säkerhets skull.

Det sköna är att jag har 2 par clowner som byter bostad med varandra lite då å då. Dom alternerar mellan euphyllian och en anemon. Det är ganska kul att se när dom ena dagen bor här och andra dagen där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...