Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej alla, var ett tag sen jag drog igång en ny burk, därav min dumma fråga... Hur var det med att ha akvariet i våg? Har ett litet 30 L Cocoon som jag precis fyllt upp, nu är det så att akvariet lutar lite framåt, det är inte skevt och det är i våg tvärs över. Nu undrar jag alltså om det är ok att det lutar lite rakt fram? typ 4mm nånting.

Snabbt svar emotses tacksamt!

Postat

Tror inte 4mm i lutning påverkar så mycket, cocoon är väll dessutom skarvlöst runtom vilket borde göra det mer tåligt för lutning (ingen fysiker, bara gissning). Jag skulle strunta i den lilla lutningen, nackdelen med lutning kan vara ytavrinningen i framtiden. Jag rekomenderar starkt att köra med någon slags ytavrinning.

Postat
  • Författare

Ok, skarvlös fram är den, men limmad i mot bakrutan. Men det är nog som du säger att det inte är speciellt mycket med 4mm.

Postat

Det är skevheten som är farligt - om det lutar längs långsidan eller som i dit fall längs kortsidan spelar ingen som helst roll.

MVH Lasse

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.