Niclas Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Hej alla, var ett tag sen jag drog igång en ny burk, därav min dumma fråga... Hur var det med att ha akvariet i våg? Har ett litet 30 L Cocoon som jag precis fyllt upp, nu är det så att akvariet lutar lite framåt, det är inte skevt och det är i våg tvärs över. Nu undrar jag alltså om det är ok att det lutar lite rakt fram? typ 4mm nånting.Snabbt svar emotses tacksamt! Citera
Illustratören Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Tror inte 4mm i lutning påverkar så mycket, cocoon är väll dessutom skarvlöst runtom vilket borde göra det mer tåligt för lutning (ingen fysiker, bara gissning). Jag skulle strunta i den lilla lutningen, nackdelen med lutning kan vara ytavrinningen i framtiden. Jag rekomenderar starkt att köra med någon slags ytavrinning. Citera
Niclas Postat 20 september 2007 Författare Postat 20 september 2007 Ok, skarvlös fram är den, men limmad i mot bakrutan. Men det är nog som du säger att det inte är speciellt mycket med 4mm. Citera
Lasse Postat 20 september 2007 Postat 20 september 2007 Det är skevheten som är farligt - om det lutar längs långsidan eller som i dit fall längs kortsidan spelar ingen som helst roll.MVH Lasse Citera
Sillen Postat 21 september 2007 Postat 21 september 2007 Spännande med ett nytt kar. Vad ska du ha i det karet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.