jupiter Postat 22 september 2007 Postat 22 september 2007 hej igen är nu igång igen efter ett års upphåll.har en Stichodactyla haddoni anemone som jag köpte i söndags, igår så hade den dragit ihop sig och lagt sig upponer. jag trodde att den inte trivdes på sin plats och fick puttat den lite vid sidan av för den låg vid utblåset från min koralia 3 streamer.inatt så har den flyttat sig tillbaka och den ser mkt uslig ut och har slemmat ner några stenar på vägen fortfarande upponer. ser också att mitt vatten ser lite gråaktigt ut idag. är det dags att slänga ut den? eller kan det vara så att den klimatiserar sig. för jag har förmig att i mitt tidigare kar så blev min anemone väldigt konstig i några dagar vid inflyttingen då med.clownerna är forfarande där och leker och färgen är kvar bara lite slemmigare och mindre samt upponer då med.snabba tips önskas för vill inte ta död på mina andra invånare.mvh peter m. Citera
jupiter Postat 22 september 2007 Författare Postat 22 september 2007 två månader ungefär har jag kört det och det var inkörda stenar som jag köpt med. Citera
aerie Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 Har aldrig haft någon döende anemon men enligt litteraturen så ska det ju inte gå att missa om den är döende om du luktar på den, det ska tydligen stinka något fruktansvärt(och med tanke på hur mkt en död snigel luktar så kan jag mkt väl tänka mig det) Citera
petrol Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 Hade en bubbletipp som stormen gudrun tog för mig.Den luktade inte mumma när jag lyfte ut den ur karet.Gör lukttestet som Samuel föreslår. Citera
jupiter Postat 27 februari 2008 Författare Postat 27 februari 2008 tog ut den innan olyckan var framme för den var nog oundviklig var nog för snabb med min uppstart tror jag. Citera
jupiter Postat 27 februari 2008 Författare Postat 27 februari 2008 nej det gjorde den inte faktiskt. den luktade inget alls men den var väldigt slemmig och såg mkt bedrövlig ut. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.