Gå till innehåll

är den döende?


jupiter

Rekommenderade inlägg

hej igen är nu igång igen efter ett års upphåll.

har en Stichodactyla haddoni anemone som jag köpte i söndags, igår så hade den dragit ihop sig och lagt sig upponer. jag trodde att den inte trivdes på sin plats och fick puttat den lite vid sidan av för den låg vid utblåset från min koralia 3 streamer.

inatt så har den flyttat sig tillbaka och den ser mkt uslig ut och har slemmat ner några stenar på vägen fortfarande upponer. ser också att mitt vatten ser lite gråaktigt ut idag. är det dags att slänga ut den?

eller kan det vara så att den klimatiserar sig. för jag har förmig att i mitt tidigare kar så blev min anemone väldigt konstig i några dagar vid inflyttingen då med.

clownerna är forfarande där och leker och färgen är kvar bara lite slemmigare och mindre samt upponer då med.

snabba tips önskas för vill inte ta död på mina andra invånare.

mvh peter m.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig haft någon döende anemon men enligt litteraturen så ska det ju inte gå att missa om den är döende om du luktar på den, det ska tydligen stinka något fruktansvärt(och med tanke på hur mkt en död snigel luktar så kan jag mkt väl tänka mig det)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...