Gå till innehåll

Foxface och artemia?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Min foxface har gått ensam i mitt nya kar och enbart fått nori och flingfoder. Nu när jag precis skaffat mer fisk och för första gången matade med artemia såg jag att även min Foxface åt av det med god aptit. Är det så att alla/de flesta av herbivorefiskarna även käkar artemia?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"alla" fiskar äter artemia, men det är ingen näring i det.

Tänk på att din foxface behöver massor av grönt, alger, nori, broccoli,spenat etc. annars kommer den att tyna bort.

Ingen fara, den skall även fortsättningsvis matas med grönfoder. Jag blev bara förvånad när den åt artemia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är ingen ren vegetarian, Vissa exemplar kan också ge sig på koraller, inte helt revsäker.

Japp, medveten om detta, men vad jag förstår så händer det främst (säker är man ju aldrig) om man matar för lite samtidigt som det inte finns alger att beta i karet.

Om den inte är en ren vegitarian tycker man ju att den borde beskrivas som omnivore. Fast det kanske finns någon definition som säger att om grönsaker är huvudsaklig diet så är det en herbivore och att kött måste vara en betydande del av en naturliga dieten för att den skall kallas omnivore.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...