Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Först o främst kanske läge att passa på o tacka ted för den trevliga invigningsdagen igår! Jättekul o se hur fint du fått de..o väldigt givande o trevligt att se ansiktena bakom en del signaturer på SG. Vore kul med organiserade träffar då o då, kanske hos Ted just....diskussioner tenderar att bli mer nyanserade o rättvisa när man ser varann i ögonen;)

Nu till en liten fråga: Jag har blandat mina tre ballingvätskor för första gången. I magnesiumdunken (mineralsalt, magnesiumklorid o magn.sulfat) så blir de lite, lite kvar på botten...lite som snö/puder..dock väldigt små mängder, mest ngr korn. I dom andra 2 dunkarna löser sej precis allt. Är detta som de brukar va, att de i magnesiumburken kan bli lite kvar som inte löser sej??

Sen blir den lösningen lite gul..men de tror jag jag läst att ni också noterat, så de är väl i sin ordning hoppas jag....?

Mvh

Jonas

Postat

Nu till en liten fråga: Jag har blandat mina tre ballingvätskor för första gången. I magnesiumdunken (mineralsalt, magnesiumklorid o magn.sulfat) så blir de lite, lite kvar på botten...lite som snö/puder..dock väldigt små mängder, mest ngr korn. I dom andra 2 dunkarna löser sej precis allt. Är detta som de brukar va, att de i magnesiumburken kan bli lite kvar som inte löser sej??

Sen blir den lösningen lite gul..men de tror jag jag läst att ni också noterat, så de är väl i sin ordning hoppas jag....?

Mvh

Jonas

Det är mineralsaltet dom blir som ett pulver i botten, den är MYCKET svårlöst, jag brukar blanda i den först och skaka om lite då å då under någon timmes tid, då brukar det mesta ha löst sig, sedan blandar jag i mg.

Det gula i mg dunken är helt normalt.

Postat

jag upplever samma sak, mineralsaltet är väldigt svårlöst och lösningen blir lite gulaktig hos mig med. Det hade varit bra med ett mineralsalt som var lite lättare att blanda, jag har Preis mineralsalt, vilket märke har ni andra?

Postat

Tak för era svar. Då vet jag.

har också preis mineralsalt ,men skall köpa en ny burk från triton, då min preisburk va omvandlad till gips! Vilket märke är de på tritonsaltet?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...