jonasroman Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Först o främst kanske läge att passa på o tacka ted för den trevliga invigningsdagen igår! Jättekul o se hur fint du fått de..o väldigt givande o trevligt att se ansiktena bakom en del signaturer på SG. Vore kul med organiserade träffar då o då, kanske hos Ted just....diskussioner tenderar att bli mer nyanserade o rättvisa när man ser varann i ögonen;)Nu till en liten fråga: Jag har blandat mina tre ballingvätskor för första gången. I magnesiumdunken (mineralsalt, magnesiumklorid o magn.sulfat) så blir de lite, lite kvar på botten...lite som snö/puder..dock väldigt små mängder, mest ngr korn. I dom andra 2 dunkarna löser sej precis allt. Är detta som de brukar va, att de i magnesiumburken kan bli lite kvar som inte löser sej??Sen blir den lösningen lite gul..men de tror jag jag läst att ni också noterat, så de är väl i sin ordning hoppas jag....?MvhJonas Citera
petrol Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Är detta en fråga till Bioted? Ska jag flytta den till "Diskutera med Bioted Marin? Citera
DaTrucka Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Nu till en liten fråga: Jag har blandat mina tre ballingvätskor för första gången. I magnesiumdunken (mineralsalt, magnesiumklorid o magn.sulfat) så blir de lite, lite kvar på botten...lite som snö/puder..dock väldigt små mängder, mest ngr korn. I dom andra 2 dunkarna löser sej precis allt. Är detta som de brukar va, att de i magnesiumburken kan bli lite kvar som inte löser sej??Sen blir den lösningen lite gul..men de tror jag jag läst att ni också noterat, så de är väl i sin ordning hoppas jag....?MvhJonasDet är mineralsaltet dom blir som ett pulver i botten, den är MYCKET svårlöst, jag brukar blanda i den först och skaka om lite då å då under någon timmes tid, då brukar det mesta ha löst sig, sedan blandar jag i mg.Det gula i mg dunken är helt normalt. Citera
MattiasN Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 jag upplever samma sak, mineralsaltet är väldigt svårlöst och lösningen blir lite gulaktig hos mig med. Det hade varit bra med ett mineralsalt som var lite lättare att blanda, jag har Preis mineralsalt, vilket märke har ni andra? Citera
jonasroman Postat 2 oktober 2007 Författare Postat 2 oktober 2007 Tak för era svar. Då vet jag.har också preis mineralsalt ,men skall köpa en ny burk från triton, då min preisburk va omvandlad till gips! Vilket märke är de på tritonsaltet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.