Gå till innehåll

är detta som de ska va?


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Först o främst kanske läge att passa på o tacka ted för den trevliga invigningsdagen igår! Jättekul o se hur fint du fått de..o väldigt givande o trevligt att se ansiktena bakom en del signaturer på SG. Vore kul med organiserade träffar då o då, kanske hos Ted just....diskussioner tenderar att bli mer nyanserade o rättvisa när man ser varann i ögonen;)

Nu till en liten fråga: Jag har blandat mina tre ballingvätskor för första gången. I magnesiumdunken (mineralsalt, magnesiumklorid o magn.sulfat) så blir de lite, lite kvar på botten...lite som snö/puder..dock väldigt små mängder, mest ngr korn. I dom andra 2 dunkarna löser sej precis allt. Är detta som de brukar va, att de i magnesiumburken kan bli lite kvar som inte löser sej??

Sen blir den lösningen lite gul..men de tror jag jag läst att ni också noterat, så de är väl i sin ordning hoppas jag....?

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu till en liten fråga: Jag har blandat mina tre ballingvätskor för första gången. I magnesiumdunken (mineralsalt, magnesiumklorid o magn.sulfat) så blir de lite, lite kvar på botten...lite som snö/puder..dock väldigt små mängder, mest ngr korn. I dom andra 2 dunkarna löser sej precis allt. Är detta som de brukar va, att de i magnesiumburken kan bli lite kvar som inte löser sej??

Sen blir den lösningen lite gul..men de tror jag jag läst att ni också noterat, så de är väl i sin ordning hoppas jag....?

Mvh

Jonas

Det är mineralsaltet dom blir som ett pulver i botten, den är MYCKET svårlöst, jag brukar blanda i den först och skaka om lite då å då under någon timmes tid, då brukar det mesta ha löst sig, sedan blandar jag i mg.

Det gula i mg dunken är helt normalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...