Tedb Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Bilder på lite som jag köpte, dock inte allt. Bilderna är tagna med kvällsljus, bilder med bättre ljus kommer.Första bilden är en Acropora valida (Tricolour)Andra en Montipora danae (Superman) multicolourTrean en Acropora horridaFyra en Montipora undata ojojoj vilken korall South sea.Alla är odlade. Riktigt fina bilder men lite mörka :-) Citera
Bengan Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Tack Ted! Bilderna blev lite mörka pga kvällsbelysningen var igång. Citera
Patrik Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 oooooo jag vill ha ny kamera nu...snygga bilder grabbar Citera
Tedb Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 oooooo jag vill ha ny kamera nu...snygga bilder grabbar:-) Köp en digital då för att framkalla kort på alla de du handla blir dyrt :-) Citera
Freddi Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Tackar för namnen på korallerna Ted !!Eftersom jag har betydligt högre näringsvärden än i ditt korall kar Ted så blir det intressant och kolla hur färgerna kommer att bli i mitt akvarium!!Ja jag lyckades att få till en bra bild på Montiporan, vet inte om det ska vara så men den har 2 små toppar som är blåa, syns faktiskt till höger på bilden.1 ska vara Montipora confusa2 Seratiopora hystrix3 Acropora valida (Tricolour)4 Acropora millepora5 Acropora tumida (Enzman)6 Acropora sp. den får jag återkomma medFina kort. Försök sätta S.hystrix så den har bra cirkulation men rakt i utblåset och håll rätt Kh,Ca o Mg under relativt låga näringsväden. Dosera kalium o aminosyror. Vill du ha extra tryck i just S.hystrix så dosera 1 droppe stylopocciglow / 100 liter i 10 dagar sen vilar du 3 veckor och kör igen. A.tumida blir gul hos mej med låga näringsvädren men den ser faktiskt riktigt snygg ut i kar med lite mer näring. Bilden på Montiporan är ju hejdlös. Det är roligt att ni blev nöjda med korallerna jag tar på högsta allvar att kunna erbjuda det bästa.MvhTed Citera
a.nilson Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 får försöka fota korallerna senare.. blev inget bra ljus med mh tänd, Citera
_Manne_ Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Lite bilder på mina inköp.. blev ju några iaf..En tricolor ?, Ricordea Florrida , Flakväxande acropora ? , Ricordea Florrida med ?.Ted ?..mvh manne Citera
Keek Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 snygga grejer . Jag skall med nästa gångsitter och myser och funderar hur en fraggbytar träff ser ut om ett år eller så Jag kommer då oxå hehe Citera
drakfisk Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 hej håller på att lägga in bilderna på vem som var med på turen men datorn bara hänger sej hela tiden så får göra det hos en kompis så dom är på gång mvh drakfisk Citera
Heritage Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 Jag gläds mer er alla...........men jag har tyvärr en tråkigare nyhet.Mycket hastigt har mitt familjeförhållande förändrats.Jag är därför tvungen att skiljas från mitt saltvattenskar. Jag har precis lagt upp det till försäljning i Köp och Sälj. Blir tvungen eftersom bla mitt hus ska säljas. Finns tyvärr inget annat att göra.Säljer helst det helt men det kan bli aktuellt lite längre fram även i delar, det får vi se.Just nu är mitt intresse inte där, av förklarliga skäl, men det kanske kommer tillbaka framöver.Eftersom jag träffat många av er, vill jag bara förklara på det här sättet varför mitt kar finns till försäljning. Citera
Freddi Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 ja mycket trist Roger, men jag hoppas att allt går så bra som det nu kan gå !!Och jag som ännu inte har fått beskåda detta akvarium.Hoppas att du senare kommer att starta upp igen sen !! Citera
Patrik Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 Lider med dej kompis.......ring om du behöver hjälp med något Citera
a.nilson Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 kan inte annat än hålla med de andra.. tråkigt att det blir så.. hör bara av dig om du behöver hjälp med nåt. Citera
Heritage Postat 23 maj 2008 Postat 23 maj 2008 Tack alla. Det är svårt att sköta karet eftersom jag inte finns där men det får gå det här.Hjälpen kan jag kanske komma att behöva i form av att rädda det levande och att de kommer till glädje för någon annan. Återkommer Vänner. Citera
Bengan Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 Roger, din Heliofungia trivs i mitt kar. Clownerna tar väl hand om den.Tänkte nu höra om det finns intresse om en träff hemma hos mig. Jag har inte allt för lång tid kvar tills karet är klart med sump och allt. Jag har inte tänkt på något datum än, men tänkte kolla intresse. Det är roligt om så många som möjligt kan komma. Fundera på datum som passar er i Juni. Citera
a.nilson Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 jag kan säkert.. har ju väldigt långt ner till dig....ska låta mitt kar nu växa till sig efter att allt blivit utbytt. nu är det ett sps-lps kar istället för mjukiskar.. Citera
Bengan Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 jag kan säkert.. har ju väldigt långt ner till dig....ska låta mitt kar nu växa till sig efter att allt blivit utbytt. nu är det ett sps-lps kar istället för mjukiskar..Du ska väl köra hit. Citera
a.nilson Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 Du ska väl köra hit. det är ju ganska långt... o jag är lat... Citera
Freddi Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 det är ju ganska långt... o jag är lat...Du kan ju alltid ta taxi så slipper du ju anstränga dig att köra också!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.