Gå till innehåll

SVG-Syd


Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,7k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jaha då har man varit uppe hos BioTed och inhandlat lite !!!

Man får tacka Ted för han tog sig tid med oss, Jag blev i alla fall nöjd med mina inköp!!:smiley20:

Vi var ju ett helt gäng handle sugna Skåningar och vi gjorde vårat bästa med att försöka tömma korall karet, men tyvärr så lyckades vi inte riktigt, dock det tunnades nog ut en del även om det finns en hel del kvar!!;)

Jag misstänker att det säkert kommer att komma fler sådana här turer från oss i Söder.

Bilder lär nog dyka upp efter hand på våra inköp!!

Tack än en gång Ted !!:nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är mycket nöjd. Svårt att inte vara det.

De var ett trevligt gäng som dök upp i butiken. Glatt humör och intresserade akvarister. Ni får förlåta mej om ni tröttnade på min ältande röst (men jag var ganska tyst när jag andades in). Jag ska se till å fylla på systemet snabbt igen. Så här glest med korall borde vara förbjudet :-)

Ni skall veta att jag uppskattar att ni hjälper till att bygga min butik.

Kika förbi när som. Ni är mer än välkomna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer bilder på de korallerna jag inhandlade hos Ted !!

jag är riktigt nöjd med mina inköp dock har jag inte lyckats att plasera hysterixen och den blåa korallen där de ska vara än, pga att jag måste möblera om lite.

Jag kommer bara ihåg namnet på 2 av korallerna så om ted läser detta eller nån annan som vet så är det bara att Fylla i med vad de heter !!

Bild nr2 är en Hysterix och bild nr3 är en Tricolor det är de jag vet vilka det är.

post-2936-14468915531149_thumb.jpg

post-2936-14468915531354_thumb.jpg

post-2936-14468915531564_thumb.jpg

post-2936-14468915531731_thumb.jpg

post-2936-14468915531892_thumb.jpg

post-2936-14468915532444_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 ska vara Montipora confusa

2 Seratiopora hystrix

3 Acropora valida (Tricolour)

4 Acropora millepora

5 Acropora tumida (Enzman)

6 Acropora sp. den får jag återkomma med

Fina kort. Försök sätta S.hystrix så den har bra cirkulation men rakt i utblåset och håll rätt Kh,Ca o Mg under relativt låga näringsväden. Dosera kalium o aminosyror. Vill du ha extra tryck i just S.hystrix så dosera 1 droppe stylopocciglow / 100 liter i 10 dagar sen vilar du 3 veckor och kör igen. A.tumida blir gul hos mej med låga näringsvädren men den ser faktiskt riktigt snygg ut i kar med lite mer näring. Bilden på Montiporan är ju hejdlös. Det är roligt att ni blev nöjda med korallerna jag tar på högsta allvar att kunna erbjuda det bästa.

Mvh

Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...