Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 2,7k
  • Visningar 223,8k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Är det okej att ni kommer kl 14 på söndag. Detta pga att det är fri parkering på gatan utanför då. Ni blir tvungna att parkera längre ifrån om ni kommer kl 12. Ni är välkomna från och med 12, så avgör ni själva. Är det okej?

Jag ska testa detta med en pump Manne. Ska in till Malmö idag och se om jag hittar en billig och liten pump.

Postat

Välj en pump som har munstycke för att dra luft från slang, och bara koppla den till överrinningslådans avluftning. Aquael pump för en hundralapp räcker bra.

Postat

Den kommer ju dra vatten när luften i slangen är slut. Pumpen måste väl kunna dra både luft och vatten?

Postat

Det är inte meningen att det ska finnas luft i systemet, det hela bygger på hävertprincipen. Pumpen säkerställer att där är luftfritt.

Postat

du kan ju koppla luftslangen till en av seiopumparna som redan sitter i så behöver du inte köpa en pump till.

Postat

Nån som har en liten pump över och vill sälja till mig. Funkar inte med någon av de jag testat idag.:x

Postat
Nån som har en liten pump över och vill sälja till mig. Funkar inte med någon av de jag testat idag.:x

vilka har du provat med och hur ?

Postat
Jag har provat mina seio pumpar, nån 1000l pump.

borde gott med 1000L pump med lite delar..

när det gäller seio så vet jag inte..

mvh manne.

Postat

Jag kan skicka med en som passar till dig på söndag när Manne tar med sten. Har du en pytteliten SPS fragg som byte?

Postat

Jag har en liten lila/blå acropora fragg på 1,5 cm om nån är intresserad av att byta mot nån annan liten sten fragg??

Postat
Jag har en liten lila/blå acropora fragg på 1,5 cm om nån är intresserad av att byta mot nån annan liten sten fragg??

hehe.. då har den växt nu ? från en cm innan , kul!

mvh manne

Postat

Nu är det nära. Det bjuds på jordgubbs tårta imorgon, hoppas ingen är allergisk eller liknande. Säg till så fixar jag något annat isf.

Varmt välkomna till casa dela bengan imorgon!

Postat

Systemet är igång, men det kommer ut en hel del microbubblor i karet. Det får bli justeringar vid ett senare tillfälle. Ni får se det igång iaf, just nu låter det som en diskmaskin är igång. :ler: Ska också justeras och ljuddämpas.

Postat
Systemet är igång, men det kommer ut en hel del microbubblor i karet. Det får bli justeringar vid ett senare tillfälle. Ni får se det igång iaf, just nu låter det som en diskmaskin är igång. :ler: Ska också justeras och ljuddämpas.

du fick igång en lösning till luftröret ?

mvh manne

Postat
du fick igång en lösning till luftröret ?

mvh manne

Fick låna en pump av Anders tills imorgon.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.