fiend Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 Någon form av Acanthurus?Leucocheilus? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 Kan det vara en A. Nigricuda tro Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 14 oktober 2007 Författare Dela Postat 14 oktober 2007 Capote: Jag fotade den i karet där i Linköping när jag träffade dig så den går ju i det stora karet i butiken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 14 oktober 2007 Författare Dela Postat 14 oktober 2007 Skulle kunna vara en Acanthurus nigricauda (Blackstreak Surgeonfish) men den här har ju hela svansen vit och alla jag sett verkar vara svarta med vitt längst ut och ett band längre in? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 Fiend,Kul att se din aktivitet kring artidentifiering. Du måste ha samlat på dig ett stort antal foton från din resa i landet till ditt register. Vill du lägga upp dem även i SG:s artregister också? Du är så välkommen med att bidra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 Acanthurus auranticavus?Acanthurus thompsoni?Svårt, det finns fler som liknar den här:http://www.meerwasser-lexikon.de/de/5/0/0/liste_Doktorfische.htmKanske lättast att ringa och fråga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 Wow så grym kirurg!!Tror mer på en Acanthurus thompsoni då denna har små gulafläkar på hjälfenorna medansAcanthurus auranticavus har mer helt ljusgula hjälfenorna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 14 oktober 2007 Dela Postat 14 oktober 2007 kan kanske vara en Acanthurus blochii oxå, jag har en liten som jag tror är en A.Blochii, kolla här:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15734&highlight=Acanthurus+blochii Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.