Dimorb Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 Hur kan man lättast fånga en svartvit damsell som håller hela akvariet i shack?Har försökt med PET-flaska men det är lite förstort hål andra fiskar simmar och gör så att min "fega" men mobbandes damsell inte vågar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 En del fiskar med krok utan hulling. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 30 juni 2004 Författare Dela Postat 30 juni 2004 Riskerar man inte att "fel" fisk nappar? Menar vad är det som säger att just damsellen skall hugga på den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 30 juni 2004 Dela Postat 30 juni 2004 man får väll rycka upp tacklet om fel fisk är påväg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 1 juli 2004 Dela Postat 1 juli 2004 jupp damsell fiske är bland det värsta som finns ,jag fick plocka om halva karet för att få tag på mina ligister testa krok heller fånga med håv vid matning , men framförallt du måste ha tålamod för att få tag på dom . personligen tycker jag att damseller borde förbjudas . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest .AH. Postat 1 juli 2004 Dela Postat 1 juli 2004 Lägg ner en stor transparent burk i akvariet och "stör" fisken med en håv. Den kommer då (förhoppningsvis) röra sig mot det lugnare området med burken,(förhoppningsvis) simma in i dennaoch kan (förhoppningsvis) plockas upp tillsammans med burken.Inte säkert att det funkar men värt ett försök. Min clown gick på det, men den kanske är ovanligt dum.../Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.