Ted Camenius Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Jättefint Mattias!!Stora o fina kolonier. Skulle vara kul o komma o se live nån gång.Har du tagit bort gallret du hade på botten i gamla uppsättningen?
Freddi Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Grymt fint kar !!vilka läckra färger på korallerna!!Vad är det för en den stora rosa i mitten
Moose Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Grymt fint kar !!vilka läckra färger på korallerna!!Vad är det för en den stora rosa i mittenom du menar den jag tror du menar så ser det ut som en rosa stylopora
Sillen Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 Tjusigt Mattias!Var inte kul när det gick som det gick men jag måste säga att slutresultatet var grymt. Nu när du har 2 C. loricula, får du då ut några polyper? Jag är sugen på att skaffa en eller två själv men har låtit bli pga att de inte är revsäkra nog.
garfish Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 Jättesnyggt, otroligt fina färger du fått på korallerna. Fina bilder. Tack för att du delar med dig./Gustaf
Hultis Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 helt makalöst vackra koraller!! och såna färger å former nu ser ju mitt kar ut som kattskit helt plötsligt hehe.. men man får vad man förtjänar heter det ju. jag tummar ju rejält på skötseln oxå..nej det där har du lyckats bra med du, kul att få en revanch mot eländet du såg ut att ha drabbats av tidigare, känner lite samma, men nu är det glömt
mekl Postat 7 mars 2009 Författare Postat 7 mars 2009 Ted: Gallret är borta och nu står allt på botten. Har tänkt göra ett nytt försök med sand när jag känner mig modig nog. Sillen: Det fungerar fint med loricula och sps. Jag var också orolig för hur det skulle bli. De första veckorna noppade de på A. nana, den lila montin och M. digitata och capricornisen. Nu är de bara på den lila montin men det verkar inte störa den så mycket. Så de verkar föredra montis med små polyper framför acros. Men med tanke på hur vacker fisk det är så vill man inte vara utan dem.Tack för alla andra kommentarer.På fisksidan siktar jag på att skaffa ett stim Apogon leptacantus, ett par P. fridmani och ett par V. wardi när sanden väl är i. Är sugen på ytterligare ett par dvärgkejsare men är rädd att burken är lite liten med tanke på att loriculusarna verkar se hela burken som sitt revir./Mattias
Sillen Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 Sak försöka ta mig en titt om jag får när jag är ute och åker. Åker Ted så kan vi säkert göra det gemensamnt. Är helt klart imponerad!
Datate Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 Med tanke på hur härligt blåaktig färg du har i burken... Vad kör du nu för uppsättning av lysrör?
mekl Postat 7 mars 2009 Författare Postat 7 mars 2009 Det sitter nu 5 KZ NG + 1 Fiji purple + 1 AS duo + 1 AS blue som belsyning./Mattias
Mattias Malmö Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Snyggt kar! Och intressant då jag planerar ett 375 liter med intern sump just nu. Funderar på att ha en ATI-ramp 6x80w till det. Vad har du för erfarenheter av din 8x54 om jag får fråga? Du verkar ju ha haft den ett tag...
mekl Postat 8 mars 2009 Författare Postat 8 mars 2009 Mattias: Jag är mycket nöjd med ATI belysningen har fungerat smärtfritt.Borg: Tackar, tackar. Några snygga koraller är ju från dig så det är väl inte konstigt det blir bra./Mattias
Mattias Malmö Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Mattias: Jag är mycket nöjd med ATI belysningen har fungerat smärtfritt.OK - låter bra. Har den flera sladdar så man kan ha olika rör på olika timers? Har fasen inte kunnat hitta nån info om det... det är ju ganska viktigt att veta när man planerar...
mekl Postat 8 mars 2009 Författare Postat 8 mars 2009 Det går en sladd från armaturen till en box ur boxen kommer sedan tre sladdar. En per två lysrör och till fläkten. Om det är 6 rör i armaturen så är det 1 sladd till 2 rör och en annan till de resterande fyra har jag för mig./Mattias
Mattias Malmö Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Det går en sladd från armaturen till en box ur boxen kommer sedan tre sladdar. En per två lysrör och till fläkten. Om det är 6 rör i armaturen så är det 1 sladd till 2 rör och en annan till de resterande fyra har jag för mig./MattiasDanke Schön!Det är ju praktiskt att man kan styra lite i alla fall.
Rekommenderade inlägg