Gå till innehåll

Mattias i Arboga 375 liter


mekl

Rekommenderade inlägg

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tjusigt Mattias!

Var inte kul när det gick som det gick men jag måste säga att slutresultatet var grymt. Nu när du har 2 C. loricula, får du då ut några polyper? Jag är sugen på att skaffa en eller två själv men har låtit bli pga att de inte är revsäkra nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

helt makalöst vackra koraller!! och såna färger å former :) nu ser ju mitt kar ut som kattskit helt plötsligt hehe.. men man får vad man förtjänar heter det ju. jag tummar ju rejält på skötseln oxå..

nej det där har du lyckats bra med du, kul att få en revanch mot eländet du såg ut att ha drabbats av tidigare, känner lite samma, men nu är det glömt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted: Gallret är borta och nu står allt på botten. Har tänkt göra ett nytt försök med sand när jag känner mig modig nog.

Sillen: Det fungerar fint med loricula och sps. Jag var också orolig för hur det skulle bli. De första veckorna noppade de på A. nana, den lila montin och M. digitata och capricornisen. Nu är de bara på den lila montin men det verkar inte störa den så mycket. Så de verkar föredra montis med små polyper framför acros. Men med tanke på hur vacker fisk det är så vill man inte vara utan dem.

Tack för alla andra kommentarer.

På fisksidan siktar jag på att skaffa ett stim Apogon leptacantus, ett par P. fridmani och ett par V. wardi när sanden väl är i. Är sugen på ytterligare ett par dvärgkejsare men är rädd att burken är lite liten med tanke på att loriculusarna verkar se hela burken som sitt revir.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mattias: Jag är mycket nöjd med ATI belysningen har fungerat smärtfritt.

Borg: Tackar, tackar. Några snygga koraller är ju från dig så det är väl inte konstigt det blir bra.;)

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går en sladd från armaturen till en box ur boxen kommer sedan tre sladdar. En per två lysrör och till fläkten. Om det är 6 rör i armaturen så är det 1 sladd till 2 rör och en annan till de resterande fyra har jag för mig.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går en sladd från armaturen till en box ur boxen kommer sedan tre sladdar. En per två lysrör och till fläkten. Om det är 6 rör i armaturen så är det 1 sladd till 2 rör och en annan till de resterande fyra har jag för mig.

/Mattias

Danke Schön!

Det är ju praktiskt att man kan styra lite i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...