Lasse Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jag fattade för att du skulle stoppa i dem i 1400 literskaret som var igång men missförstod då rejält. Men det ändrar inget ändå i princip - gör som Stefan sägerMVH Lasse Citera
fiend Postat 22 oktober 2007 Författare Postat 22 oktober 2007 Lasse: 1400L är tömt och har bara lite vatten och sand kvar på botten. Det skall säljas nu i veckan är det tänkt så får jag plats i rummet och kan börja sätta igen väggen.450L är igång nu med det som är kvar från det stora. Citera
metcrue Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Att skummaren skickar ut microbubblor är ett ganska lättlöst problem. En liten korg med filtervadd vid utloppet som du byter ut när den blivit för igensatt. Citera
fiend Postat 22 oktober 2007 Författare Postat 22 oktober 2007 metcrue: Bra tips. Hade nästan missat den punkten. Fick det förslaget tidigare och funderade på det, men det föll bort. Citera
wrang Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Alt 4Bygg en invändig sump i ena sidan av 450liters karet sätt skummaren där i och en returpump där i. PWIN kör med dettaSpara allt och kör med UV-C i detta fiskarna mår säkert bättre i 450liters karet och en dunderkur med UVC. Man kanske kan täcka karet sedan på sidorna för att stressa fisken mindre Citera
fiend Postat 22 oktober 2007 Författare Postat 22 oktober 2007 Wrang: Det blir nog lite problem att fixa en sådan iom att akvariet är välfyllt med sten, koraller och lägre djur (för att inte säga vatten) idag Ser helst att akvariet är opåverkat om jag skall sälja det senare. Citera
Dykaren Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Vad är det för skummare? AM Turboflotor? Citera
fiend Postat 22 oktober 2007 Författare Postat 22 oktober 2007 ATI BubbleMaster 250 (för ett 2500L - akvarie) Citera
wrang Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Wrang: Det blir nog lite problem att fixa en sådan iom att akvariet är välfyllt med sten, koraller och lägre djur (för att inte säga vatten) idag Ser helst att akvariet är opåverkat om jag skall sälja det senare.ja just det ja men hur skulle det funka med att sätta ner ett akvarium i detta och så sätt göra en internsump men ändå att man kan plocka bort den.Limma ihop ett akvarium med fyra sidor och en botten Citera
fiend Postat 22 oktober 2007 Författare Postat 22 oktober 2007 Wrang: Jag ska göra lite test nu när jag kommer hem. Har köpt filtervadd idag i affärn här och har ju nät redo att klippas till för att skapa en korg av buntband, nät och filtermediat. Få se om jag får bort luftbubblorna Citera
Drullputt Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Sälj ALLT du inte behöver, köp ett RSM som du har dom bästa koraller/lägre djur du kan hitta och köp en Porsche för pengarna som blir över Ett litet kar är minst lika roligt som ett stort, det är nog med rackel ändå. Du slipper dessutom ha huvudbry jämt å ständigt Citera
fiend Postat 22 oktober 2007 Författare Postat 22 oktober 2007 hehe, jadu.. det blir ingen dyr porsche det! Citera
Drullputt Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 hehe, jadu.. det blir ingen dyr porsche det! Nä det är möjligt, men du kan ägna dig mer åt att titta i karet om du köper ett RSM än att ständigt behöva fippla å fippla å fippla. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.