Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag fattade för att du skulle stoppa i dem i 1400 literskaret som var igång men missförstod då rejält. Men det ändrar inget ändå i princip - gör som Stefan säger

MVH Lasse

Postat

Lasse: 1400L är tömt och har bara lite vatten och sand kvar på botten. Det skall säljas nu i veckan är det tänkt :) så får jag plats i rummet och kan börja sätta igen väggen.

450L är igång nu med det som är kvar från det stora.

Postat

Alt 4

Bygg en invändig sump i ena sidan av 450liters karet sätt skummaren där i och en returpump där i.

PWIN kör med detta

Spara allt och kör med UV-C i detta fiskarna mår säkert bättre i 450liters karet och en dunderkur med UVC. Man kanske kan täcka karet sedan på sidorna för att stressa fisken mindre

Postat

Wrang: Det blir nog lite problem att fixa en sådan iom att akvariet är välfyllt med sten, koraller och lägre djur (för att inte säga vatten) idag :)

Ser helst att akvariet är opåverkat om jag skall sälja det senare.

Postat
Wrang: Det blir nog lite problem att fixa en sådan iom att akvariet är välfyllt med sten, koraller och lägre djur (för att inte säga vatten) idag :)

Ser helst att akvariet är opåverkat om jag skall sälja det senare.

ja just det ja men hur skulle det funka med att sätta ner ett akvarium i detta och så sätt göra en internsump men ändå att man kan plocka bort den.

Limma ihop ett akvarium med fyra sidor och en botten

Postat

Wrang: Jag ska göra lite test nu när jag kommer hem. Har köpt filtervadd idag i affärn här och har ju nät redo att klippas till för att skapa en korg av buntband, nät och filtermediat. Få se om jag får bort luftbubblorna :)

Postat

Sälj ALLT du inte behöver, köp ett RSM som du har dom bästa koraller/lägre djur du kan hitta och köp en Porsche för pengarna som blir över ;) Ett litet kar är minst lika roligt som ett stort, det är nog med rackel ändå. Du slipper dessutom ha huvudbry jämt å ständigt :smiley20:

Postat
hehe, jadu.. det blir ingen dyr porsche det! :P

Nä det är möjligt, men du kan ägna dig mer åt att titta i karet om du köper ett RSM än att ständigt behöva fippla å fippla å fippla.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...