Gå till innehåll

Fisketur


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

  • 2 månader senare...

Någon som har bildlänk till Mantis och Bönsyrseräkor??

Försökte hitta på Reefcentral men utan resultat. Blir inte klok på det hela.. Har förstått att man INTE vill ha Mantis men på detAmerikanska forumet försöker de slå varandra i storlek på sina Mantisar..

// Förvirrad nybörjare..smiley23.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick upp min mantis . Lyfte upp stenen som den kröp in i . Nu så har den ett 54 liters kar där den får röja fritt. den bor med 2 ocellarisclowner, men rör dom inte alls ,troligtvis på grund av att jag matar den dagligen med scampi,bläckfisk m.m. Otroligt fräna varelser som är riktiga dödsmaskiner, när jag matar den så kommer den utfarande som ur en pistol och det är så att det skakar till i pincetten som jag håller maten med. Kan bara rekomendera flera att hålla dom ,men inte i ett kar där man inte har uppsikt över den.

Låter otroligt att dom inte skulle ta annat än levande foder ,jag har då aldrig varit med om något så glupskt

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satan, jag tror att jag har en i karet jag också, har hört knäppljud på nätterna och nu har två fiskar försvunnit spårlöst, en S.fasciatus och en p.kauderni.

Jag rev upp alla stenar i karet och petade meden spik i alla håligheter men det kav ingenting, ska slänga ner en räcka på naten och se om något kommer fram och tar den.

Hoppas att jag få tag på denjä*len innan han tar någon mer fisk, en C.rostratus på 10-11cm är väll för stor för en mantis, eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Jag tror inte att den dödar för skojs skull, däremot så har jag upptäckt att min lagrar mat. Om den får käk ett par timmar efter att den har ätit så drar den ändå in maten i sin håla ,troligtvis för att ha senare på kvällsmackansmiley1.gif.

Det verkar som att dom tar det dom får möjlighet till för att ha mat senare.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...