Gå till innehåll

Har någon sett Acanthastrea lord


Richard

Rekommenderade inlägg

Hi hi hi hi jag tror det är en sån ja fick med en på en LS, korallen var 1,5x3cm. Jag är fortfarande inte helt säker på hur den mår eftersom den satt fast på en väldigt stor LS och placeringen blev lite avig. Jag kan dock se att den har växt till sig lite.

Får väll försöka dela på stenen så jag kan plocka fram korallen för bättre bilder på hur den ser ut idag.

Här är en gammal bild, den är tagen 2tim efter jag ploppa ner stenen så det är lite smuts och skit på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymma koraller Richard. Hittade en tråd på zeovit med lite trevliga bilder. Verkar som att det finns endel extrema färgvarianter och det är väll de man får ta fram stora plånboken för att få tag på, de med mer standardfärg borde väll gå att få tag på i Sverige om de nu inte omfattas av någon restriktion.

Kul med LPS:er hur som helst.

http://216.55.183.207/forums/showthread.php?t=1261

ps. de heter Acanthastrea Lordhowensis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inget fel alls med LPS:er. Tycker många är riktigt riktigt vackra och kanske lite enklare att hålla än SPS:er.

Nackdelen är nattäventyren med massvis långa tentakler som tenderar göra livet surt för grannarna i akvariet. :-/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är dom grymma. Det finns iofs massa annat fint som är storpolypigt men dessa är lite utöver det vanliga. Jag brukar ha förmågan att komma sist till alla butiker efter sändning så jag missar alla godbitar. Man får väl ta och hänga på låset nästa gång butikerna får in sändning. Alternativet är att ta en tripp till Tyskland. Är det någon som hänger med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är dom grymma. Det finns iofs massa annat fint som är storpolypigt men dessa är lite utöver det vanliga. Jag brukar ha förmågan att komma sist till alla butiker efter sändning så jag missar alla godbitar. Man får väl ta och hänga på låset nästa gång butikerna får in sändning. Alternativet är att ta en tripp till Tyskland. Är det någon som hänger med?

Count me in! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...
  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...