Gå till innehåll

Pålitlig Påhängs skummare ?


_Manne_

Rekommenderade inlägg

då har du ju provat båda dom.. ljudmässigt.. vilken är bäst där ?

Jag skulle säga så här, att efter moddifieringen med dom nya bussningarna i pumpen (förövrigt samma typ av pump som till min gammla turboflotor (dom bytte sedan till en oceanrunner)) så låter dom ungefär lika mycket.

Dvs jag hör samma svaga vibrations ljud från min MCE600 som jag hörde från sumpskåpet när Turboflotorn var i drift.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns när jag var hemma hos Petter för längesedan, då såg jag hans två skummare sitta på baksidan utav karet, så ja, han hade dem där. :)

Klart att du kan bygga in en kammare i karet där du isf sätter skummaren. Det finns det ju fler som gjort.

hittat någon blid i hans tråd tagna med Mobilkameran :( så verkar dom hänga utanför i varje bakre hörn typ. kollade in på AM's hemsida om skummaren.. den var 17*17 i bottenplatta Ex Pumpen då.. i princip skulle jag kunna hänga den på min slimline kant till resultat att jag 'bara' i daxläget sett själva pumpen synligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga så här, att efter moddifieringen med dom nya bussningarna i pumpen (förövrigt samma typ av pump som till min gammla turboflotor (dom bytte sedan till en oceanrunner)) så låter dom ungefär lika mycket.

Dvs jag hör samma svaga vibrations ljud från min MCE600 som jag hörde från sumpskåpet när Turboflotorn var i drift.

nu har jag ingen anning om en oceanrunner låter i förhållande till e aquabee.. men som jag tolkar det så hade du valt MCE600 före turboflotorn i daxläget prg av skummningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag ingen anning om en oceanrunner låter i förhållande till e aquabee.. men som jag tolkar det så hade du valt MCE600 före turboflotorn i daxläget prg av skummningen.

Ja, jag skulle ha valt MCE600 framför Turboflotorn i dagsläget. Hade du bott närmare hade du kunnat

provköra min gammla Turbflotor eftersom den står och sammlar damm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är helt med på att inte borra tanken, funderar på att limma dit en glasskiva i bakkant med ytavrinning och ha en liten sump i karet.

jag har ett 480 liters hörnkar, så det spelar ingen roll om man tappar det innersta hörnet tycker jag, bättre för belysningen.

men frågan är om mce600 är dränkbar eller om man måste ha en annan skummare till den lösningen?

och om det medför andra problem med en sump i burken.

peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är helt med på att inte borra tanken, funderar på att limma dit en glasskiva i bakkant med ytavrinning och ha en liten sump i karet.

jag har ett 480 liters hörnkar, så det spelar ingen roll om man tappar det innersta hörnet tycker jag, bättre för belysningen.

men frågan är om mce600 är dränkbar eller om man måste ha en annan skummare till den lösningen?

och om det medför andra problem med en sump i burken.

peter

Jag kör ett 350 liters hörnkar, där jag limmat bort det inre hörnet på ca 40-50 liter och ställt min deltec mce600 samt ett 20w uvc.

Den är med andra ord dränkbar.

edit: det är inte så så spännande att meka i sumpen med en sådan lösning, blir till att stå på en stol för att nå och så är belysningen ivägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...