Gå till innehåll

Komplettera med mera LS


Pear

Rekommenderade inlägg

Kan jag nu efter hand komplettera med några st LS till i karet utan otrevliga överaskningar.

Tänkte lägga i 2-3 stenar till, lade i mina nuvarande stenar för 4 dagar sedan, och ligger nu igår på en nitrit topp på 2,0.

Tänkte lägga i lite mera LS nu på Torsdag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Jimmy!

Det står inte hur myclket sten du har i karet nu och inte hur stora de nya blir. Om man tillför lite sten relativ det man redan har i karet så löser den befintliga LS:n nitrittoppen. I ditt fal kan du strunta i det då den andra stenen legeat i keret så kort tid och du har inte nått levande i (gissar jag) som kan ta skada utan det är bara att det tar ett par dagar extra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inget levande i karet. Ligger nu 20-23Kg LS .

Ett par tre LS som jag skall hämta på Triton på Torsdag. Inga stora mängder 2 kg ungefär.

Vad är maxvärdet Nitrit för att lägga i turbosniglar + Eremit, är det 0 eller kan det vara något över, hur känsliga är dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är osäker på hur känsliga de är. Skulle jag vara du skulle jag fråga Fredrik och Leif när du är där och köper sten. De vill att kunderna ska lyckas (så att de kommer tillbaka och köper mer, gissar jag). De kommer inte pracka på dig nått om det är för tidigt.

2 kg till de tidigare 20 kg är försumbart gissar jag! Dock ska du inte ha för bråttom heller att komma igång. Jag rekomenderar dig att skaffa en pall och ficklampa så kan du se livet på natten redan nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut. Se till att du absolut har 0 i nitrit, sedan kan du hålla lite koll så du inte har absolut jättehögt nitrat, då kan du börja introducera djur.

Just nu pågår det WWIII i ditt kar med alla bakterier som dör och håller på, så låt dom få kriga färdigt och planera framöver istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...